شناسه خبر:44020
1400/5/11 10:00:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد کردستان گفت: تعداد واحد‌های تولیدی زیرپوشش استاندارد در این استان به 408 واحد افزایش یافت.

ژیلا یزدانی اظهار کرد: در حال حاضر 408 واحد تولیدی در استان کردستان زیرپوشش استاندارد قرار دارند و محصولات آن‌ها براساس شاخص‌های استاندارد تعیین شده تولید و روانه بازار می‌شود.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال 234 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی، آزمایشگاهی و همچنین آسانسور و شهربازی‌های سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: در این مدت 304 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی در سطح استان توسط کارشناسان اداره‌کل و بازرسان شرکت‌های تأیید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

یزدانی هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: پنج هزار و 472 نفر ساعت آموزش‌های برون‌سازمانی در سه ماه نخست امسال توسط اداره‌کل استاندارد استان ارائه شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

یزدانی در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد کردستان نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و نمونه‌برداری بخش خصوصی دارد.

 

شناسه خبر 44020