شناسه خبر:45048
1400/6/7 10:15:34

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت، 222 طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با اعتبار بیش از 12 میلیارد و 750 میلیون تومان در شهرستان سلسله بهره‌برداری شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) الشتر در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: اساس فعالیت این نهاد بر توانمندسازی مددجویان بوده که با پرداخت تسهیلات، ارائه امکانات و سایر خدمات محقق شده است.

ایرج امیری با بیان اینکه مأموریت نهاد کمیته امداد از بخش حمایتی صرف گذشته است، افزود: امروزه توقف در کمیته امداد به‌واسطه منابع و امکاناتی که در اختیار مددجویان تحت حمایت‌ گذاشته می‌شود، خیلی کوتاه شده و توانمندسازی سرعت گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای 264 مددجوی کمیته امداد با بهره‌برداری از طرح‌ها، ادامه داد: برای این طرح‌ها درمجموع هشت میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده و با توجه به سیاست‌های کمیته امداد و منابع اعتباری محدود، می‌توان گفت خط سیر اشتغال در کمیته امداد اثرگذار و منحصربه‌فرد است‌.

احسان حسنوند، رئیس بهزیستی سلسله نیز با اشاره به اینکه امسال 90 طرح اشتغال‌زا با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال حدود 180 نفر فراهم شده و 90 طرح دیگر تا پایان سال اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ 85 طرح عمران روستایی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان سلسله نیز به بهره‌برداری رسید که به گفته مجتبی نظرپوری بخشدار مرکزی سلسله، برای این طرح‌ها حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

شناسه خبر 45048