شناسه خبر:45180
1400/6/9 10:00:51

سپهرغرب، گروه خبر: چاله چوله‌های موجود در مسیر کلینیک دندانپزشکی ایلام به معضلی جدی تبدیل شده و افرادی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند را سخت عاصی و معترض کرده این در حالی است که هیچ کسی زیربار حل مشکل نمی‌رود و مسئولیت رسیدگی به این مسیر را نیز به گردن نمی‌گیرد.

سال‌هاست که از تاسیس دانشکده دندانپزشکی ایلام می‌گذرد اما پس از گذشت این همه سال هنوز جاده‌ مناسبی برای این فضای فرهنگی که روزانه افراد زیادی به آن رفت و آمد می‌کنند ایجاد نشده است.

علاوه بر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، مردم نیز به دلیل وجود کلینیک دندانپزشکی که در دانشکده دندانپزشکی وجود دارد به آنجا رفت و آمد می‌کنند؛ پردیس2 دانشکده دندانپزشکی، پرستاری و مامایی کمی از سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی فاصله دارد و یک جاده‌ جداگانه به این دانشکده ختم می‌شود.

جاده‌ دانشکده دندانپزشکی علاوه بر خاکی بودن، چاله‌های زیادی دارد و همین موضوع مسیر را برای تردد بسیار نامناسب کرده و موجب اعتراض افراد به این وضعیت شده است.

طبق پیگیری‌های انجام شده این دانشکده خارج از محدوده‌ شهری واقع شده است به همین خاطر اداره‌ راه و شهرسازی خود را در قبال این موضوع مسئول نمی‌داند و برنامه‌ای برای بهبود این مسیر ندارد.

از طرفی اداره‌ی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز خود را مسئول جاده‌ها و فضاهایی که مربوط به شهر هستند نمی‌داند و طرح و ایده‌ای برای ساخت این جاده ندارد؛ پس چاره کار چیست؟ چه کسی باید به این مسیر توجه کند؟! این در حالیست که همین اداره مشغول ساخت جاده‌ای در حوالی جاده اصلی دانشگاه است و دلیل قبول ساخت این جاده را احداث بیمارستانی در نزدیکی این دانشگاه ذکر کرده‌اند.

  جلوبندی ماشینم خراب شده است!

یکی از کارکنان دانشکده علوم پزشکی گفت: زمانی که به محل کارم در دانشکده می‌روم بارها اتومبیلم درون چاله‌های جاده می‌افتد و هر بار آن را به سختی از چاله‌ها خارج می‌کنم و این باعث شده جلوبندی ماشینم به کلی خراب شود.

وی افزود: هیچ کسی هم به فکر درست کردن جاده نیست و این مسیر مورد توجه هیچ سازمان و اداره‌ای قرار نگرفته است.

  جاده پر از چاله است

یکی از دانشجویان این دانشکده گفت: جاده‌ی دانشکده پر از چاله است و هیچ جوری نمی‌شود از دست این چاله‌ها خلاص شد؛ مجبوریم روزی چند مرتبه در این مسیر رفت و آمد داشته باشیم و این چاله‌ها واقعا کلافه کننده‌اند.

وی افزود: این جاده مورد استفاده بسیاری از مردم است اما نمیدونم چرا فکری به حال آن نمی‌کنند؟!

جاده‌ی دانشکده در حوزه فعالیت ما نیست

محمد حسنی معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جاده‌ی اصلی دانشگاه علوم پزشکی در واقع مشکل زیادی ندارد و در حال حاضر هم به خاطر بیمارستان 360 تخت خوابی که در این مکان در حال ساخته شدن است ما مشغول به ساخت جاده‌ای در این محدوده هستیم.

وی افزود: اما جاده‌ی دانشکده‌ی دندان پزشکی در حوزه‌ی فعالیت ما نیست و در اصل اگر ما داریم در این محدوده جاده می‌سازیم به خاطر احداث بیمارستان است و این جاده ربطی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طول این پروژه هزار و 800 متر است که این پروژه تا کنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 260 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

  ساختمان دانشکده ملکی خریداری شده از بخش خصوصی است

کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: ساختمان دانشکده دندانپزشکی در واقع یک ملک خریداری شده از بخش خصوصی است که جز سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی نیست همچنین خارج از محدوده شهری قرار دارد به همین خاطر است که این مسیر تا کنون به این شکل باقی مانده است.

وی افزود: به خاطر اینکه این مسیر در ملک شخصی قرار دارد اگه ما بخواهیم تغییری در آن ایجاد کنیم ممکن است با مخالفت این اشخاص مواجه شویم!

  زمین دانشکده باید از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود

یعقوبیان روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام به فارس گفت: ساختمان دانشکده دندانپزشکی در گذشته متعلق به دانشگاه علمی کاربردی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شد و جاده‌ی آن را نیز خوِد دانشگاه علمی کاربردی ساخته است.

وی افزود: پس از فروش ملک به دانشگاه علوم پزشکی جاده هم به عنوان بخشی از ملک به آن‌ها فروخته شده و در حال حاضر این جاده به عنوان ملک اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی است و زیر مجموعه راهداری و راه و شهرسازی نیست.

روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مگر اینکه زمانی این زمین در ماده 5 طرح تبدیلی شهر ایلام از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود و مثل خیابانی در سطح شهر برای آن جاده‌ای در نظر گرفته شود.

در این میان افرادی که مجبور به استفاده از جاده‌ی دانشکده علوم پزشکی هستند به دلیل رسیدگی نکردن به شرایط بسیار بد جاده معترض هستند و انتظار بهبود این شرایط را دارند اما تاکنون کسی زیر بار بهسازی آن نرفته است.

رفت ‌و آمد در این مسیر در زمستان بسیار سخت بوده چرا که چاله‌ها به دلیل بارش باران پر از آب می‌شوند؛ امیدواریم که این معضل به صورت جدی مرتفع شود.

شناسه خبر 45180