شناسه خبر:45506
1400/6/16 09:13:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 126 میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد همدان پرداخت شده است.

محمدرسول شیخی‌زاده در این‌باره اظهار کرد: مستمری پرداختی در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های زیر پوشش پرداخت می‌‌شود که طی سال جاری 126 میلیارد تومان به‌ حساب 50 هزار خانواده واریز شد.

وی ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک‌ هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش شامل 59 هزار خانوار به چند دسته تقسیم می‌شوند گفت: معیشت‌بگیران، مددجویان تبصره 14 و مددجویان تک‌خدمتی و چندخدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت 59 خانوار به علت توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج و به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

وی اضافه کرد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف کمیته امداد است و درصدد هستیم با برنامه‌ریزی و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

شناسه خبر 45506