شناسه خبر:45566
1400/6/17 10:24:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های رزن و درگزین با بیان اینکه از 93 روستای شهرستان رزن بهسازی بیش از 70 درصد روستاها در فاز نخست انجام شده است، گفت: این میزان بهسازی انجام‌شده بالاتر از میانگین کشوری است.

مصطفی مددی افزود: در سال‌ جاری بهسازی 12 روستای شهرستان رزن شامل زیرسازی، آسفالت‌ریزی، کانال سنگی و پُل بتنی با اعتباری افزون‌بر 16.5 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در پنج‌ماهه نخست سال‌ جاری با عنایت به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته درخصوص جذب اعتبارات توسط نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پنج درصد شاخص بهسازی افزایش پیدا کرده است.

مددی گفت: بیش از 19 هزار و 107 جلد سند مالکیت در دو شهرستان رزن و درگزین صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های رزن و درگزین از مقاوم‌سازی بیش از 88 درصد واحد مسکونی روستایی و شهری این دو شهرستان خبر داد و افزود: شهرستان‌های رزن و درگزین در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی مقام نخست کشور را دارند.

مددی ابراز کرد: از 24 هزار واحد مسکونی شهرستان رزن و درگزین 21 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

وی به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اشاره کرد و ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: این مبلغ تسهیلات هم در روستاهای شهرستان و هم در چهار شهر شهرستان‌های رزن و درگزین پرداخت می‌شود.

مددی خاطرنشان کرد: همچنین برای تکمیل بناهای نیمه‌کاره تا سقف هشت میلیون تومان بلاعوض از محل حساب 100 امام (ره) پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های رزن و درگزین از بهسازی 62 درصد از روستاهای شهرستان درگزین تا به امروز خبر داد و گفت: از 45 روستای این شهرستان در فاز نخست 28 روستا بهسازی و آسفالت‌ریزی شده، همچنین 16 روستای این شهرستان در فاز دوم بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال بهسازی 15 روستای این شهرستان شامل جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی اجرا شده، اضافه کرد: در پنج‌ماهه نخست سال‌ جاری با عنایت به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در خصوص جذب اعتبارات توسط نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی و فرماندارمحترم شهرستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هشت درصد شاخص بهسازی شهرستان درگزین افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در نیمه نخست سال جاری 35.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی و قیر یارانه‌ای در دو شهرستان رزن و درگزین برای بهسازی معابر روستاها هزینه و اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان رزن و درگزین ابراز کرد: همه روستاهای دارای ساکن شهرستان رزن و درگزین دارای طرح هادی هستند.

مددی از پرداخت 236 فقره تسهیلات ساخت مسکن برای مردم فاقد مسکن مناسب و محروم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات 50 میلیون تومانی و 30 میلیون تومان نیز بلاعوض به افراد واجد شرایط پرداخت شده است که شامل بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات و بیش از 6.5 میلیارد تومان بلاعوض است.

شناسه خبر 45566