شناسه خبر:45782
1400/6/22 09:25:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: 46 پروژه راهسازی به طول 271 کیلومتر با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در دست اجراست.

عبدالله بهادری روز یکشنبه در گفت‌و‌گویی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرای این اداره کل اظهار کرد: احداث تونل‌های عظیم کبیرکوه، تونل دوم آزادی، بزرگراه ایلام- مهران و بزرگراه دهلران به اندیمشک از جمله طرح‌های بزرگ درحال اجرای استان بوده که با پیشرفت مناسب در دست اجرا هستند.

وی از احداث هفت تقاطع غیر همسطح در طول راههای استان خبر داد و یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسب در مراحل پایانی قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به احداث راه اصلی سیروان به بدره و آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه در شهرستان سیروان گفت: طرح مذکور با 85 کیلومتر طول مسیر شهرستان‌های شمال و جنوب استان را نزدیک می‌کند، ضمن اینکه احداث جاده چشمه چاهی به سفیدخانی که عملیات اجرایی آن درحال اجراست نیز مرکز استان به شهرستان سیروان را کوتاه و ایمن خواهد کرد.

بهادری احداث کنارگذر شهر ایوان و کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام را از جمله طرح‌های مهم جهت کاهش ترافیک درون شهری عنوان کرد که به تازگی عملیات اجرایی آنها آغاز و تسریع شده است.

وی چهاربانده شدن ورودی و خروجی شهرها را از اولویت‌های این اداره کل جهت کاهش تصادفات دانست و تاکید کرد: چهار خطه شدن ورودی و خروجی شهر دره‌شهر، ورودی شهر ارکواز ملکشاهی و خروجی شهر آبدانان از جمله طرح‌های اجرایی در این زمینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین از شروع عملیات اجرایی اتصال استان به شبکه ریلی از سمت استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 95 درصد طرح‌های راهسازی استان فعال بوده و با جدیت درحال اجرا هستند.

استان ایلام درحال حاضر سه هزار و 500 کیلومتر راه ( 150 کیلومتر بزرگراه، 600 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 800 کیلومتر راه فرعی و روستایی ) دارد.

شناسه خبر 45782