شناسه خبر:45796
1400/6/22 10:05:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: راه درست و اصولی حفظ و نگهداری بناهای تاریخی استان واگذاری این اماکن به بخش خصوصی به شمار می‌رود که در قالب تبصره 19 این شرایط برای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیل شده است.

بهمن مرادنیا روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار کرد: تعداد زیادی بنا و ساختمان تاریخی در استان وجود دارد که از لحاظ اعتباری مرمت و نگهداری آنها برای دولت امکان پذیر نیست و بر همین اساس راهکار درست واگذاری این بناها به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی با صرف هزینه معقول و در زمان کم این بناها را مرمت و آنها را نیز از خطر نابودی حفظ می‌کند و همزمان نیز می‌تواند از طریق آن اشتغالزایی ایجاد کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در استان در چند بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده که نتیجه رضایت بخشی داشته بر ادامه این روند تاکید کرد و گفت: با اینکار از تبدیل بناهای تاریخی به مخروبه جلوگیری شده و زمینه استفاده مناسب از بناها فراهم و بافت این ساختمانهای قدسمی زیبا حفظ می‌شود.

مرادنیا به رونق مبادلات تجاری از طریق مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه اشاره کرد و گفت: وقتی مرز رسمی داریم باید خود را موظف به ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آن بدانیم و بخشی از آن نیز با استفاده از تبصره 19 فراهم می‌شود.

 

شناسه خبر 45796