شناسه خبر:45924
1400/6/25 09:22:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از آغاز عملیات اجرایی تالار بزرگ شهر همدان با حضور وزیر ارشاد خبر داد و گفت: سینمای سیار در شهرهای فاقد سینما ایجاد می‌شود.

احمدرضا احسانی در آیین گرامیداشت روز ملی سینما با بیان اینکه اهمیت عرصه فرهنگ و هنر بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: همه بر تأثیرگذاری فرهنگ و هنر بر جامعه آگاهی کامل دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه سینما فعالیت‌های عمرانی زیادی درحال انجام است، گفت: برای ایجاد سینمای روباز در اسدآباد، یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان حمایت مالی صورت گرفت، دو میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود و شهرداری هم باید کمک کند، زیرا مالکیت این سینما در بنای سیدجمال از آنِ شهرداری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با فرماندار و شهردار بهار داشتیم نیز مقرر شد برای ایجاد سینما کمک کنیم، افزود: در ملایر نیز با تعطیلی در ایام کرونا بازسازی سینما را در دستور کار دارند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در شهرهای فاقد سینما ابتدا با سینمای سیار پیش برویم، سپس پردیس سینمایی که به‌صرفه است، راه‌اندازی شود.

احسانی با بیان اینکه پردیس سینمایی قدس نیز درحال اجرا است، یادآور شد: در این سینما در شرایط کرونا یک سال و نیم است که درحال کار هستند و با قدرت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالن شهیدآوینی هم به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: طی روزهای آینده با تجهیز این سینما 300 صندلی به ظرفیت سینماهای شهر همدان اضافه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اضافه کرد: طی چندروز آینده با سفر وزیر ارشاد به همدان عملیات عمرانی تالار بزرگ شهر که ردیف اعتباری آن هم باز شده، شروع می‌شود که این تالار با ظرفیت یک‌هزار و 200 نفری خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح خانه مستند استان همدان، یادآور شد: امروز بعد از مدت‌ها پیگیری معاونت سینمایی، خانه مستند استان افتتاح شد که امیدواریم با کمک انجمن سینمایی به روند توسعه صنعت سینما کمک کند.

احسانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر جامعه‌ای که بخواهد راه توسعه و پیشرفت را درپیش گیرد حتماً باید پیش‌زمینه‌های فکری در آن آماده شود، گفت: حوزه فرهنگ حوزه اندیشه، خردورزی و مطالعه است و از قداست حوزه فرهنگ هرچه بگوییم، کم گفتیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر با گستردگی که دارد هر بخش آن دارای اهمیت زیادی است، افزود: در جریان‌سازی و یا تغییر رفتارها و سبک‌ها اهمیت حوزه فرهنگ مشخص است و تا اراده نکنیم و اقناع نشویم، رفتارهای ما مصنوعی و اجباری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: حوزه سینما و تصویر، هنری غربی است، اما از وقتی به کشور ما ورود پیدا کرده، به همت هنرمندان تأثیرگذار بوده و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که از سینمای ملی برخورداریم.

وی تأکید کرد: حضور سینماگران ما در عرصه ملی و بین‌المللی نشان از ظرفیت خوب این هنر در کشور دارد، هرچند باید در زیرساخت‌ها اتفاقات بهتری بیفتد تا مسیر اصلی خود را بیابد.

گفتنی است، در پایان از سینماگران استان همدان تجلیل صورت گرفت‌.

شناسه خبر 45924