شناسه خبر:46414
1400/7/6 09:51:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از افتتاح چند طرح گردشگری به مناسبت روز و هفته‌ جهانی گردشگری در استان خبر داد و گفت: مجتمع کانی در روستای کانی مشکان، مجتمع گردشگری دانژه در سنندج و مجتمع گردشگری زرتشت در نزدیکی روستای صلوات آباد از جمله این طرح‌های گردشگری است.

یعقوب گویلیان در این باره اظهارکرد: برپایی نمایشگاه فرش دستباف در بیجار و بهره‌ برداری از سایت پرنده‌نگری حاشیه دریاچه‌ زریبار مریوان نیز از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای روز و هفته جهانگردی در سطح استان است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه در شهر هورامان تخت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پاکسازی منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر با همکاری انجمن سبز سراب و اجرای تور دوچرخه سواری در مریوان و قروه از دیگر برنامه‌های روز و هفته جهانی گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اضافه کرد: برگزاری جشن برداشت انگور در دهگلان، پاکسازی غار کرفتو در دیواندره، فعال سازی دبیرخانه دایمی شهر ملی نساجی در آرمرده بانه و افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای کلانه برای هفته جهانی گردشگری هم در استان برنامه‌ریزی شده است.

شناسه خبر 46414