شناسه خبر:46768
1400/7/18 09:41:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای عادی‌انگاری‌ها با وجود روند به‌نسبت کاهشی در روزهای اخیر، منحنی آمار مبتلایان کرونا در روزهای آتی شیب افزایشی به خود خواهد گرفت.

سیدمحمد جمالیان صبح روز گذشته در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و تشکر از زحمات شبانه‌روزی این حافظان امنیت، بیان کرد: با وجود اینکه در روزهای اخیر شاهد یک شیب کاهشی و ثبات در مبتلایان کووید بودیم، اما در راستای عادی‌انگاری مردم و سفرهای غیر ضروری در تعطیلات اخیر، پیش‌بینی می‌شود که در هفته نخست آبان‌ماه شاهد یک شیب افزایشی در تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا باشیم که در این شرایط خستگی و فرسودگی کادر درمان یک امر نگران‌کننده است، چراکه این‌روزها علاوه‌بر فشار کاری، مجبور به تحمل فشارهای روانی زیادی هستند و می‌طلبد که قبل از شروع اوج شیوع جدید، موازین بهداشتی جدی‌تر گرفته شود.

وی ادامه داد: تنها راه کنترل شیوع ویروس منحوس، رسیدن به سطح ایمنی 70 درصدی جامعه است، اما درحال حاضر از بین 804 هزار نفر جمعیت گروه هدف در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، 613 هزار و 923 نفر (76 درصد) دوز نخست و فقط حدود 271 هزار و 59 نفر(33 درصد) موفق شده‌اند که دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند و مردم باید توجه داشته باشند که فاصله بسیاری تا رسیدن به سطح ایمنی مطلوب باقی مانده و می‌بایست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

این مقام مسئول در ادامه این نشست درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان سخن گفت و افزود: هدف نهایی واکسیناسیون دانش‌آموزان واجد شرایط تا 20 مهرماه است تا با دریافت دوز دوم در 20 آبان‌ماه، شاهد حضوری شدن مدارس در نیمه نخست آذرماه 1400 باشیم؛ اما متأسفانه در تعطیلات اخیر با وجود اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال و آماده ارائه خدمت به واجدین شرایط بود، در روز گذشته تنها یک‌هزار و 400 دانش‌آموز به مراکز مربوطه مراجعه و واکسن خود را دریافت کردند و از بین 82 هزار و 797 دانش‌آموز 18ـ 12 ساله، تاکنون 38 هزار و 798 نفر (47 درصد) علیه ویروس کووید 19 واکسینه شده‌اند.

متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه 15 درصد از جمعیت گروه سنی بالای 80 سال تاکنون واکسینه نشده‌اند و تنها 38 درصد از مادران باردار واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که جای نگرانی دارد.

وی اظهار کرد: درصورت تأمین مکان، تجهیزات و اینترنت در خیابان امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی اراک این آمادگی را دارد که نیروی کافی جهت تبلیغات، تشویق افراد جهت دریافت واکسن و واکسیناسیون، گروه‌های هدف در آن منطقه مستقر کند.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به یک الزام تبدیل شده است، اما چسباندن یک بنر بر درب مغازه و سایر اماکن عمومی کافی نیست و اصناف می‌بایست از ارائه خدمت به افراد بدون ماسک اجتناب ورزند.

جمالیان در پایان این نشست از همکاری و همیاری سپاه و شهرداری در اطلاع‌رسانی‌ها و نصب بنر در سطح شهر تشکر کرد و از تمامی ادارات خواست تا ضمن همکاری با دانشگاه در زمینه اطلاع‌رسانی گامی در جهت قطع انتقال ویروس بردارند.

شناسه خبر 46768