شناسه خبر:48002
1400/8/16 09:15:58
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

تقویت اقتصادی حوزه فرهنگ و هنر ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقویت اقتصادی بخش فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: استقلال این حوزه منوط به رفع مشکلات مالی و تقویت اقتصادی است.

«احمدرضا احسانی» روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب «زن» اظهار کرد: فرهنگ و هنر باعث رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای خواهد شد؛ این یک شعار نیست، بلکه هدفی است که با تحقق آن مسیر توسعه برای سایر مجموعه‌ها هموار می‌شود.

وی توسعه فرهنگی را پیش‌زمینه توسعه همه‌جانبه در جوامع دانست و افزود: افرادی که در راستای توسعه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، سفیران فرهنگی هستند و فعالیت‌های آنان شایسته تقدیر است.

احسانی با بیان اینکه کار هنرمند به تصویر کشیدن زیبایی اندیشه‌ها، نوع‌دوستی‌ها و همه خوبی‌هایی است که در هستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر از این منظر به تعریف هنر بپردازیم، نخستین، بهترین و بزرگ‌ترین هنرمند خداوند متعال است، زیرا همه این موارد را در جهان هستی به تصویر می‌کشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه هنر از عالم حقیقت سخن می‌گوید، افزود: یک خط خوش، یک شعر زیبا و یک اثر هنری فاخر، حال انسان را دگرگون می‌کند، زیرا هنر در حقانیت ریشه دارد.

احسانی مقوله اقتصاد هنر را هم در این زمینه بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می‌کند تا این حوزه مستقل شود.

شناسه خبر 48002