شناسه خبر:48655
1400/8/30 09:27:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بزرگ‌ترین محموله کابل و سیم سرقتی به وزن 6 تُن و به ارزش 20 میلیارد ریال با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی در اراک کشف و ضبط شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی، روز شنبه «محمد اله‌داد» افزود: سرقت کابل‌های برق معضل جدی در اراک بود که پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، یک واحد صنعتی که اقدام به خرید کابل‌های برق سرقتی می‌کرد، شناسایی شد.

وی تأکید کرد: پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقان و مالخران در حوزه تجهیزات برق با همکاری نیروهای انتظامی ازجمله اقدامات اولویت‌دار این شرکت است که در این راستا از مردم انتظار می‌رود هرگونه موارد مشکوک را به شماره تماس 121 و یا سامانه پیامکی 10001000121 شرکت توزیع برق استان مرکزی اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: خسارت وارده ناشی از سرقت کابل‌ها و تجهیزات برق و بازسازی مجدد شبکه توزیع امسال بالغ‌بر پنج میلیارد تومان بوده است.

اله‌داد خاطرنشان کرد: آسیب رساندن به لوازم برقی مشترکان، تلفات برق، تاریکی معابر و بروز ناامنی در سطح شهر از دیگر زیان‌های وارده ناشی از سرقت تأسیسات و تجهیزات برق است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: برخورد قاطع با سارقان و مالخرهای تأسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان در دستور کار قرار دارد.

سردار«حسن مفخمی شهرستانی» افزود: افزایش قیمت تجهیزات برق ازجمله سیم‌های شبکه، سهولت امکان خرید و فروش در ضایعاتی‌ها و سهولت دسترسی به آن‌ها، ازجمله عوامل افزایش سرقت بوده که در این راستا اقدامات جدی‌تری درحال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی نیز گفت: به مالخرها و ضایعاتی‌های غیر مجاز که مبادرت به خرید تأسیسات مسروقه خدمات عمومی کنند، هشدار داده می‌شود.

ربیع‌الله قربانی تأکید کرد: برخورد قاطع دستگاه قضائی با تخلفاتی که باعث ناامنی و بروز تبعات اجتماعی می‌شوند، سخت و بازدارنده است.

شناسه خبر 48655