شناسه خبر:48719
1400/9/1 09:34:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره شیلات استان ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود تولیدات آبزیان در پایان سال به 10 هزار و 500 تن افزایش یابد که ارزش اقتصادی کل این تولیدات در استان بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال است.

رضا سلیمانی گفت: تأمین غذای سالم، استفاده بهینه از منابع آب‌های داخلی در جهت رونق تولید و اشتغال‌زایی از سیاست‌های مدیریت شیلات در سال جاری بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 210 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی، دو منظوره و تعاونی صیادی در سطح استان ایلام فعالیت دارد که در سال گذشته تولیدی معادل 10170 تن انواع آبزیان از این مزارع صورت گرفته است.

مدیر اداره شیلات استان ایلام گفت: در سال جاری علیرغم وقوع پدیده خشک‌سالی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ازجمله مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی، استفاده از سیستم برگشت آب و استفاده از تجهیزات هواده پیش‌بینی می‌شود تولیدات آبزیان در پایان سال به 10 هزار و 500 تن افزایش یابد که ارزش اقتصادی کل این تولیدات در استان بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال بوده است که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای نزدیک به دو هزار و 500 نفر در حوزه شیلات اشتغال‌زایی ایجاد شده است و همچنین سرانه مصرف آبزیان با فعالیت‌های تبلیغی صورت گرفته به حدود 8/4 کیلوگرم رسیده است.

سلیمانی ادامه داد: ازجمله طرح‌های نوین آبزی‌پروری که در استان ایلام انجام شده طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره با ظرفیت دو هزار تن بوده که نقش قابل توجهی در امر تولید آبزیان در استان داشته در حوزه مطالعات طرح سد دویرج در شهرستان دهلران توسط مشاور به پایان رسیده و مراحل اخذ مجوزات از ادارات مرتبط با موضوع و واگذاری به متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 48719