شناسه خبر:49152
1400/9/10 09:41:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان از اجرای پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس همزمان با 11 استان زاگرسی کشور در منطقه جنگل گیان شهرستان نهاوند در روز دهم آذر خبر داد.

اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان روز گذشته در جلسه هماهنگی اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس با اشاره به تامین بذر مورد نیاز برای اجرای این پویش، گفت: این طرح با هدف احیا وزادآوری جنگل‌های استان‌های زاگرس‌نشین با حضور ریاست سازمان جنگل‌ها در منطقه جنگل گیان نهاوند آغاز خواهد شد.

خزائی افزود: در اجرای این طرح تلاش می‌شود تا از گونه‌های جنگلی سازگار با شرایط اقلیمی وآب وهوائی استان استفاده شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه این پویش مردمی از ساعت 10 صبح روز دهم آذر به صورت همزمان در اا استان زاگرسی کشور آغاز می‌شود، گفت: این پویش در استان همدان با حضور دکتر منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرا خواهد شد.

وی با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش بذرکاری در سطح جنگل‌ها و مناطق تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان‌ها، اضافه کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط‌زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم،جوامع محلی، مسئولین دولتی و محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی، هلال احمر باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان هدف از اجرای این نوع پویش مردمی را تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از جنگلها مراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های از این دست شاهد توسعه روز افزون جنگل‌های استان باشیم.

خزائی تصریح کرد: بدون تردید مردم مهمترین وموثرین نقش را در حفاظت از جنگلها ومراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها ومراتع را با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام‌ها بسیار مهم واثرگذاردانست و افزود: توانسته‌ایم در اجرای طرح‌های جنگل‌کاری مشارکتی ضمن فرهنگ‌سازی و تشویق وترغیب مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار عام المنفعه وپسندیده سهیم شوند.

شناسه خبر 49152