شناسه خبر:49483
1400/9/18 12:52:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: خیران استان در هشت‌ماهه امسال بیش از 37 میلیارد ریال به آزادسازی زندانیان کمک کردند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ظهر روز گذشته در نشست با رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه استان مرکزی ضمن تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و کار تبلیغاتی مناسب در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و اعتمادزایی در موضوع افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه بسیار حائز اهمیت است و باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و استانی و روابط عمومی ادارات برای ترغیب مردم به روی آوردن به این حرکت خداپسندانه استفاده شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و صعود و نزول نمودارهای اقتصادی مردم گرفتار مسائل و مشکلات مالی می‌شوند که ازاین‌رو بُعد دیگری از کار دادگستری شروع می‌شود که آن‌هم حمایت از زندانیان مالی نیازمند بوده که در قالب ستاد دیه مردمی استان فعالیت‌های بسیار شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: از فعالان ستاد دیه تشکر می‌کنیم و تشکر ویژه را باید از مردم داشت که با کمک‌های آنان در سال 99 موفق شدیم 172 نفر از زندانیان مالی را آزاد کنیم، اما امسال تا پایان آبان‌ماه به عدد 200 نفر آزادی رسیده‌ایم که بسیار جای تقدیر دارد.

موسوی تصریح کرد: در بررسی‌های منابع مالی دیدیم که مردم اهل انفاق، ایثارگر و نوع‌دوست استان مرکزی در هشت‌ماهه امسال 210 درصد رشد کمک داشته‌اند و خیران استان در این هشت‌ماهه بیش از 37 میلیارد ریال کمک کردند، یعنی عدد 17 میلیارد ریالی سال 99 در هشت‌ماهه 1400 به 37 میلیارد ریال رسیده که جای تشکر فراوان دارد.

وی بیان کرد: تراکنش‌های کمک‌های مردمی بیش از 300 درصد رشد داشته و از دو هزار و 400 به هفت هزار و 700 رسیده و به لطف خدا با این کمک‌های مردمی چندبار توانسته‌ایم زندانیان زیر 50 میلیون را به عدد صفر برسانیم، چندین‌بار آمار محکومان نفقه را به عدد صفر برسانیم، بسیاری از محکومان مهریه، محکومان دیه‌های ناشی از تصادفات را که جرائم غیر عمد محسوب می‌شوند، آزاد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت بالای ائمه جمعه استفاده کرد و از آنان بخواهیم بخشی از خطبه‌های خود را به تبیین انفاق و تشویق مردم به کمک‌های مادی در راه آزادی زندانیان اختصاص دهند و این بسیار تأثیرگذار است. در همین ایام فاطمیه که درپیش خواهیم داشت، از ظرفیت رسانه ملی استفاده و انفاق را برای همگان برجسته کنیم.

موسوی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم همچنان کمک کنند؛ هنوز جمع بسیار نیازمندی در زندان‌های استان هستند که با کمک مردم می‌توانند آزاد شوند و در کنار خانواده‌هایشان باشند.

شناسه خبر 49483