شناسه خبر:49582
1400/9/21 09:48:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: 584 کانون مساجد کردستان در طرح فهما شرکت کرده‌اند که 381 کانون از این تعداد موفق به کسب امتیاز شده‌اند.

کامل گلباغی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محور برگزاری سومین رویداد ملی فهما، برگزار شد، اظهار کرد: ستاد عالی کانون مساجد حاصل تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر612 کانون مساجد در استان کردستان دارای مجوز است، خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار مکان مذهبی در سطح استان داریم که تاکنون توانسته‌ایم در 612 کانون آن کتابخانه ایجاد کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: 433 روستا در استان هم‌اکنون دارای کانون مساجد است و براساس قانون جدید در روستاهایی می‌توانیم کانون مساجد ایجاد کنیم که بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت داشته باشند.

گلباغی در ادامه به رویداد ملی فهما و شرکت 584 کانون مساجد استان در این برنامه رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: کردستان در بین 26 هزار کانون مساجد کشور رتبه سیزدهم را در این رویداد ملی به خود اختصاص داده که امیدواریم ضمن حفظ این جایگاه، بتوانیم در ارتقای آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امسال برای سومین سال فهما در سطح کشور اجرا می‌شود این رویداد ملی از سوم آذر شروع شده و تا 30 ماه جاری کار ارزیابی بین کانون‌های مساجد 35 استان کشور ادامه خواهد داشت.

  کسب امتیاز 381 کانون مساجد کردستان در طرح ملی فهما

وی گفت: از بین 584 کانون شرکت‌کننده استان در این طرح ملی 381 کانون موفق به کسب امتیاز شده‌اند که کل امتیاز کسب شده توسط هر کانون 20 هزار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه برخی از کانون‌ها در سطح استان موفق به کسب امتیاز تا 14 هزار شده‌اند، افزود: برخی از کانون‌های مساجد شرکت‌کننده در طرح فهما رتبه سیزدهم را در کشور دارند.

وی اذعان کرد: کانون آیت‌الله خامنه‌ای قروه دو هفته رتبه نخست را از بین 26 هزار کانون مساجد در کشور از آن خود کرد که با توجه به سختی میدان رقابت این جایگاه را از دست دادیم.

به گفته گلباغی، در حال حاضر سه کانون مساجد استان رتبه زیر 100 را در بین 26 هزار کانون کشور دارا هستند.

وی با اشاره به وضعیت رتبه‌بندی کانون‌های مساجد در سطح استان گفت: قروه، سنندج، بیجار و دیواندره به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را در ارزیابی کانون‌های مساجد به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه 37 کانون از 85 کانون مساجد قروه دارای امتیار بالا هستند، اذعان کرد: کمترین کانون مساجد در استان مربوط به شهرستان سروآباد با 26 کانون فعال است.

گلباغی گریزی هم به نحوه ارزیابی کانون‌های مساجد در طرح فهما کرد و گفت: فهما در مجموه 12 رواق دارد شامل ترنج، قلم، کارآفرینی، فناوری و غیره دارد.

به گفته وی، کانون‌های مساجد کردستان در رواق نور رتبه هشت، دانش رتبه 10، کتاب رتبه 10، رسانه رتبه 9، همدلی رتبه 12، سرود رتبه سه، فیلم رتبه اول و در نقد و بررسی فیلم رتبه هشت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در رواق ترنج رتبه 13، کارافرینی رتبه 10، فناوری رتبه 10، رواق ساماندهی رتبه 10 و در پیام‌رسان گپ رتبه استان در بین کانون‌های مساجد کشور 29 است.

  عضویت هشت هزار و 858 کردستانی در کانون‌های مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مورد اعضای کانون‌های مساجد در سطح استان هم گفت: در مجموع 8 هزار و 858 نفر گروه سنی در سامانه بچه‌ها مسجد در استان ثبت نام کرده‌اند.

گلباغی عنوان کرد: 467 نفر از این افراد زیر هفت سال، سه هزار و 388 نفر هفت تا 14 سال، دو هزار و 841 نفر بین 21 تا 40 سال و 781 نفر از اعضای کانون‌های مساجد در استان بالای 40 سال سن دارند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامتان که داری چند موضوع است و تا پایان ماه مهلت ثبت‌نام دارد، گفت: افراد در رده سنی هفت تا 30 سال می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

شناسه خبر 49582