شناسه خبر:50101
1400/10/1 13:03:24
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

120 نفر مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پیگیری قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، گفت: در این خصوص 198 نفر مدارک خود را ارسال کرده‌اند که 120 نفر آن‌ها مشمول این قانون بوده‌اند و در مرحله نخست 87 نفر برای صدور مجوز نهایی به شرکت توانیر معرفی شده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی در جلسه بررسی تبدیل وضعیت ایثارگران و رزمندگان که با حضور مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایثارگران، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده طرح طبقه‌بندی مشاغل و درج فوق‌العاده ایثارگری و امتیازات مدرک تحصیلی و رتبه تشویقی در احکام کارگزینی همکاران اجرا شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات اجرایی اعمال معافیت‌های بیمه‌ای، درمانی، مالیات برای ایثارگران مشمول، اجرای سهمیه پنج درصدی و 25 درصدی ایثارگری در استخدام و تبدیل وضعیت‌ها و پیگیری وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شرکت خدماتی برای تبدیل وضعیت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه درخصوص پیگیری وضعیت نیروهای ایثارگر نیز جزء شرکت‌های پیشرو هستیم، ابراز کرد: در راستای اجرای بند (د) تبصره (20) قانون بودجه سال 1400 کل کشور نیز کمیته سرمایه انسانی تشکیل شده و مصوبات آن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص 198 نفر مدارک خود را ارسال کرده‌اند که 120 نفر آن‌ها مشمول این قانون بوده‌اند، ادامه داد: در مرحله نخست 87 نفر برای صدور مجوز نهایی به شرکت توانیر معرفی شده‌اند و 34 نفر نیز براساس دستورالعمل‌ها شرایط احراز نداشتند که به آنان اعلام شده است.

جمشیدی با بیان اینکه در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان 39 نفر ایثارگر شاغل و 130 نفر ایثارگر بازنشسته داریم، گفت: طی برنامه‌ها و همایش‌های مختلف از ایثارگران شاغل و پیشکسوت تجلیل شده است.

وی از تهیه پیش‌نویس کتاب «مجموعه خاطرات ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق استان همدان» خبر داد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرکت نیز در کنار برنامه‌های فرهنگی، وصیت‌نامه شهیدان استان به‌صورت هفتگی برای کارکنان ارسال می‌شود.

* رفع ابهامات طرح تبدیل وضعیت ایثارگران در کمیته منابع انسانی شرکت‌ها

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در امور ایثارگران نیز در ادامه با بیان اینکه از سال 57 ایران اسلامی وارد مسیری شد که امروز قدرت و اقتدار آن در منطقه نظیر ندارد و تمام برنامه‌ها و نقشه‌ ابرقدرت‌های جهان را تغییر داد.

سیدمحسن وهابی با اشاره به اجرای بند (د) تبصره (20) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، گفت: با توجه به انجام مقدمات اجرایی، طرح پس از تأمین منابع مالی و رفع سایر ابهامات، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموع اشکالات و ابهامات در این خصوص باید در کمیته منابع انسانی شرکت‌ها بررسی و کارشناسی شده و برای تصمیم‌گیری همراه با پیشنهادات اجرایی و عملی به حوزه ستادی توانیر ارسال ‌شود.

 

شناسه خبر 50101