شناسه خبر:50617
1400/10/13 09:19:46
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

هشت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان وجود دارد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده، در حال حاضر هشت هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در مناطق مختلف استان وجود دارد.

عرفان مؤمن‌پور تعداد چاه‌های مجاز در استان را 14 هزار حلقه اعلام کرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 250 حلقه چاه آب غیرمجاز در نقاط مختلف استان مسدود شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بعضی از محدوده‌های مطالعاتی استان به تناسب وضعیت آبخوان و یا منابع آبی مجوز حفر چاه در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی صادر می‌ شود اما در شرق استان در مناطق ممنوعه مجوزی داده نمی‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: مردم از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ادارات منابع آب شهرستان‌ها یا شماره شرکت و مراجعه حضوری، حفر چاه غیرمجاز را گزارش دهند.

مؤمن‌پور با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز به‌منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می‌شود، ادامه داد: اولویت نصب کنتورهای هوشمند حجمی در استان تا پایان برنامه ششم توسعه، بر روی چاه‌های کشاورزی دارای دبی سه لیتر بر ثانیه تعیین شده است.

شناسه خبر 50617