شناسه خبر:50960
1400/10/21 09:16:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در استان گفت: بر اساس این طرح مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌خیز استان زیرپوشش قرار گرفته است.

ناصر کریمیان اظهار کرد: این طرح در قالب پویش ملی پیشگری از خشونت بوده و سال گذشته اجرای آن در استان کلید خورد و امسال نیز با انجام اقدامات اولیه در مناطق حاشیه و آسیب‌خیز در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 35 نفر تسهیلگر با شرکت در کلاس‌های آموزشی و نشست‌های منطقه‌ای، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و با حضور در مناطق شناسایی شده از طریق دوره‌های حضوری و حتی فضای مجازی به ساکنان این مناطق در رده‌های مختلف سنی آموزش می‌دهند.

کریمیان تهیه اطلس خودکشی استان، تشکیل تیم تسهیلگری پیشگیری از خودکشی برای فعالیت در محلات، در اختیار قرار دادن تمام فایل‌های تصویری، صوتی و پاورپوینت‌های آموزشی کارگاه‌ها برای تسهیلگران و برگزاری پویش ملی پیشگیری از خشونت و افزایش تاب آوری را از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اعلام کرد.

معاون امور پیشگیری از بهزیستی کردستان یادآور شد: انواع خودکشی، علل خودکشی، راه‌های پیشگیری از خودکشی، انگیزه‌های خودکشی، آسیب شناسی خودکشی، عوامل تاثیرگذار بر خودکشی، علل افزایش خودکشی و مداخله در خودکشی از سرفصل‌های آموزشی در این طرح است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی، افسردگی و... شاهد گسترش نگران‌کننده خودکشی در سطح جامعه بوده‌ایم که امید می‌رود اجرای این‌گونه طرح‌ها بتواند به کاهش این معضل کمک کند.

شناسه خبر 50960