شناسه خبر:51112
1400/10/25 09:46:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی به دنبال تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و توانمندسازی افراد برای ورود به بازار کار و حمایت از افراد صاحب ایده و واحدهای فناور برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با اجرای رویدادهای نوین کارآفرینی هستیم.

اکبر اسدی در دیدار با مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با هدف بسط و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده و در طول مدت فعالیت خود منشاء کارهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش و اشتغال و کارآفرینی شده است.

وی افزود: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی با هدف مهارت‌آموزی در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌صورت عمومی و تخصصی برای دانشجویان و اقشار مختلف برگزار می‌شود، در حوزه فرهنگی نیز به دنبال برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی به ویژه در فضای دانشگاه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها اضافه کرد: برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای، اردوهای ایران مرز پرگهر و برگزاری اردوهای معرفتی طریق جاوید از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

اسدی به فعالیت‌های مرکز افکارسنجی ایسپا نیز اشاره کرد و گفت: مرکز ایسپا به‌عنوان یکی از مراکز معتبر سنجش افکار عمومی طرح‌های مختلف نظرسنجی، نیازسنجی و رضایت‌سنجی را در سطح جامعه انجام داده و به‌عنوان داده‌های تصمیم‌ساز در اختیار مسوولان قرار می‌دهد.

وی به فعالیت‌های موجود در واحد انتشارات جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: کتاب‌های اساتید و اعضای هیئت‌ علمی در این واحد به چاپ می‌رسد که امیدواریم اردوی معرفتی دانشجوییِ «طریق جاوید» ویژه دانشگاه‌های غرب کشور با محوریت «انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی» در دهه فجر امسال به میزبانی کردستان برگزار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان افزود: جهاد دانشگاهی در نظر دارد تا دانشجویان و طلاب نمونه فعال فرهنگی را در سطح دانشگاه‌های استان کردستان شناسایی و از آنها تجلیل کند.

وی از جهاد دانشگاهی به‌عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه نام برد و گفت: ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی کردستان در خدمت دانشگاه‌های استان بوده و مراکز آموزش عالی می‌توانند از این ظرفیت بهره گیرند.

  دستاوردهای علمی دانشگاه در خدمت جامعه باشد

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم در این دیدار گفت: مجموعه‌های فرهنگی باید با هم‌افزایی در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی تلاش کرده و از موازی‌کاری خودداری کنند تا برنامه‌های باکیفیت تاثیرگذارتری را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان به اهمیت به‌کارگیری نیروهای انقلابی در پیشبرد امور اشاره و تأکید کرد: افراد دغدغه‌مند و انقلابی شناسایی و از ظرفیت‌ آن‌ها در بخش‌های مختلف جامعه استفاده شود.

وی از آمادگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به‌منظورایجاد فضای شور و نشاط، خودباوری و امیدآفرینی بین دانشجویان خبرداد و افزود: ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع باید حفظ شود.

مسوول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان افزود: دستاوردهای علمی دانشگاهیان باید به‌صورت کاربردی در خدمت جامعه قرار گیرد تا به حل مشکلات کمک کند.

شناسه خبر 51112