شناسه خبر:51152
1400/10/26 09:23:35

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و 700 هزار دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است، گفت: درهمین ارتباط 16 درصد از جامعه هدف در استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این تعداد باید افزایش یابد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان افزود: بیش از 93 درصد از افراد با میانگین سنی 12 تا 18 سال در استان، نوبت اول و بیش از 76 درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه میزان تزریق دز سوم کرونا در استان باید افزایش یابد، اظهار کرد: بیش از 93 درصد از افراد بالای 60 سال در استان نیز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این استان در راستای تجهیز مدارس به سیستم تهویه در کشور پیشگام است و شتاب‌گیری روند نصب دستگاه تهویه در مدارس استان، ظرفیت تولید فن در کشور را افزایش داده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: همراهی و همکاری نوسازی مدارس در تجهیز مدارس استان به سیستم دستگاه تهویه، قدردانی ویژه ستاد ملی مدیریت کرونا را به همراه داشت.

به گفته وی طی هفته گذشته تمام شهرهای استان ازلحاظ رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت آبی قرار داشتند و همه فعالیت‌های استان متناسب با رنگ آبی مجاز خواهند شد.

استاندار همدان افزود: روند شیوع کرونا و ابتلا به آن در استان همدان در هفته اخیر کاهشی است، مردم برای تثبیت وضعیت موجود پروتکل‌ها را رعایت کنند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه همکاری و انسجام خوبی بین مجموعه مدیریتی استان وجود دارد که قابل قدردانی است، اظهار کرد: همه اقدامات جهادی در ستاد استانی مدیریت کرونا در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا، با اتحاد و انسجام مجموعه مدیریتی استان صورت گرفته است.

وی با قدردانی ویژه از اقدامات و مجموعه فعالیت اصحاب رسانه و صداوسیما که نقش اساسی در اقناع‌سازی و ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا داشتند، خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌های کادر بهداشت و درمان، فرمانداران، بخشداران، ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا، بسیج و سپاه پاسداران در راستای مقابله با کرونا در استان قابل قدردانی است.

استاندار همدان گفت: مشکلی به‌لحاظ ذخیره واکسن در استان وجود ندارد و مردم با رجوع به مراکز واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت کنند.

گفتنی است، ستاد ملی مدیریت کرونا در جلسه روز شنبه که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، از عملکرد «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان، به‌دلیل اقدام جهادی وی در راستای نصب دستگاه تهویه در مدارس استان به‌صورت ویژه قدردانی کرد.

ستاد ملی مدیریت کرونا با قدردانی ویژه از عملکرد جهادی استاندار همدان، تأکید کرد که استان‌های کشور از این حرکت جهادی در همدان الگوبرداری کرده و در ستاد استانی مقابله با کرونای تحت مدیریت خود، استفاده کنند.

استاندار همدان با بازگشایی مدارس طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، با اولویت قرار دادن حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان استان با اقدامی جهادی و ابتکاری، روند تجهیز مدارس استان به دستگاه تهویه را در دستورکار قرار داد.

این اقدام جهادی از سوی استاندار همدان، با پیگیری‌های نوسازی مدارس استان باعث شد تا روند تجهیزات مدارس ضمن ورود دو هزار دستگاه تهویه به استان طی هفته‌های اخیر، شتاب گیرد.

شناسه خبر 51152