شناسه خبر:52083
1400/11/17 10:24:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان ایلام از واگذاری 66 واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

زهرا همتی در آیین بهره‌برداری از منازل مسکونی مددجویان شهرستان آبدانان عنوان کرد: برای احداث و تکمیل این تعداد واحد مسکونی در استان 40 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی اداره کل بهزیستی ایلام هزینه شده است.

وی، تعداد خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت بهزیستی استان را یک هزار و 500 مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 واحد مسکونی دارای استانداردهای لازم فنی و مطابق با موازین نظام مهندسی با هزینه‌ای معادل‌ 130 میلیارد ریال احداث و به محرومین فاقد مسکن درسطح استان تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام از تهیه زمین رایگان از طریق مسکن و شهرسازی استان برای 240 خانوار مددجو خبرداد و یادآور شد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید و رونق‌ اشتغال، در سال جاری با پرداخت 450 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت زمینه اشتغال 900 نفراز مددجویان جویای کار این نهاد مهیا شده است.

همتی، تهیه زمین موردنیاز معلولان و مددخواهان را مهم‌ترین مشکل خانه‌دار شدن آنان عنوان کرد و گفت: از مجموع پنج هزار خانوار متقاضی بهزیستی استان، امسال 700 خانوار از آنان در فهرست مددجویان این اداره کل قرار گرفتند و از کلیه خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی بهره‌مند شده‌اند.

وی ضمن دعوت از خیرین و متمکنین جهت کمک به معلولان و نیازمندان ایلام بیان کرد: هم‌اکنون 42 هزار نفر از جمعیت 600 هزار نفری استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی قراردارند که 23 هزار نفر از آنان بطور صد در صدی از مزایای کامل قانونی بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام به همه معلولان ضایع نخائی و معلولان وآسیب‌دیدگان شدید ماهیانه یک میلیون تومان به‌عنوان حق پرستاری پرداخت می‌‌شود.

گفتنی است امروز و با حضور مدیرکل بهزیستی، فرماندار و مدیران اجرایی‌ 22 واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبدانان تحویل شد.

شناسه خبر 52083