شناسه خبر:52357
1400/11/24 10:20:32

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به گسترش مجدد بیماری کرونا در استان، گفت: نظارت‌ها بر رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط اصناف کرمانشاه تشدید شود.

بهمن امیری‌مقدم روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور و به‌صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گسترش دوباره بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه، ضرورت دارد که صداوسیما و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی بیشتری پیرامون این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا انجام دهند.

وی بر ضرورت راه‌اندازی کمیته‌های بهداشتی در تمامی ادارات تأکید کرد و افزود: این کمیته‌ها باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در مجموعه‌های اداری کاملاً نظارت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: شهرداری باید نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها داشته باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

امیری‌مقدم گفت: با توجه به درپیش بودن ایام پایانی سال به‌تدریج شاهد مراجعه بیشتر مردم به بازارهای شهر کرمانشاه خواهیم بود و از هم‌اکنون باید نظارت‌ها بر اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار جدی‌تر شود و طبق قانون واحدهای صنفی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا تاکنون واکسن نزده‌اند، جریمه شوند.

وی تأکید کرد: علاوه‌بر الزام‌های قانونی مبنی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افراد شرعاً هم ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند؛ چون انتقال ویروس موجب بیماری و آسیب به دیگران می‌شود و این موضوع در شرع مقدس اسلام منع شده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرزهای مبادلاتی استان کرمانشاه باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی به انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بپردازند و کنترل‌های جدی و ضروری را در مورد افرادی که وارد کشور می‌شوند، انجام دهند.

شناسه خبر 52357