شناسه خبر:52587
1400/12/1 08:30:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از اهدای 71 قلم اشیای قدیمی و تاریخی به موزه مردم‌‍‍‍‌‌شناسی خانه کُرد سنندج خبر داد.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: توسط خانواده مرحوم معاونی از خیرین سنندجی 71 قلم اشیای قدیمی و تاریخی، به موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج اهدا شد تا با نمایش آن، بخشی از تاریخ و سبک زندگی مردم این منطقه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: این اشیا شامل انواع خمره‌های سفالی، ظروف سفالی لعاب‌دار، وسایل طبخ غذا، صندوقچه‌های چوبی و فلزی، یغدان، چراغ گرمایشی و خوراک‌پزی، لامپا و برخی اقلام دیگر است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان خاطرنشان کرد: نمایش این اشیا بخشی از تاریخ و سبک و سیاق زندگی مردم این خطه را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

گویلیان اظهار کرد: امیدواریم این اقدام ارزشمند، سرآغاز اهدای اشیا تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی به موزه این استان باشد.

مسئول امور موزه‌های کردستان هم اظهار کرد: این اشیا پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری اموال به تفکیک در چیدمان موزه مردم‌شناسی در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در معرض دید بازدید کننده‌ها گذاشته می‌شود.

ابراهیم هاشمی عنوان کرد: این اشیا قدیمی و تاریخی توسط اسدالله معاونی به نمایندگی از ورثه مرحوم معاونی به موزه مردم‌شناسی خانه کرد اهدا شده است.

شناسه خبر 52587