شناسه خبر:53243
1400/12/17 09:33:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: فرهنگ درخت‌کاری و حفظ آن از فرهنگ‌های ارزشمند اسلامی است که می‌تواند آینده‌ای پُر از امید و نشاط را رقم بزند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، حسین مردانی ابراز کرد: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری آیین غرس نهال در پارک پرواز با حضور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و تعدادی از دانش‌آموزان برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان در این مراسم گفت: در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به‌مناسبت روز درخت‌کاری و اشاعه فرهنگ غرس نهال، در این روز باید فرهنگ کاشت درخت توسط دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد و با کاشت نهال توسط این عزیزان باید حفظ و نگهداری درختان و توسعه فضای سبز در جامعه را رواج وآموزش داد.

وی با بیان اینکه اهمیت رسانه در ترویج فرهنگ درخت‌کاری بر کسی پوشیده نیست و نقش تبلیغات رسانه‌ای در حفظ و نگهداری فضاهای سبز و پارک‌ها بسیار مهم است، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج آیین درخت‌کاری و توسعه فضای سبز دارند و باید در جهت ترویج این فرهنگ تلاشی مضاعف کنند.

مردانی در پایان با اشاره به نقش دانش‌آموزان در فرهنگ درخت‌کاری، گفت: تشویق دانش‌آموزان به کاشت درخت خود دعوت به یک همکاری بزرگ برای رسیدن به هدفی مشترک بوده و غرس نهال در این روز توسط دانش‌آموزان پیروی از یک فرهنگ ارزشمند اسلامی و پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی مردمان ایران‌زمین است.

شناسه خبر 53243