شناسه خبر:53820
1401/1/17 09:24:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: طی سه ماهه پایانی سال گذشته مبلغ 15 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل ارزش افزوده سهم مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شد.

علی عباس شفیعی در چهارمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مهران اظهار کرد: سه میلیارد و 500 میلیون ریال در این راستا جهت احداث یک دهنه پل در روستای سرنی و دو میلیارد ریال نیز برای تعمیر و مرمت پل ورودی روستای بانروشان اختصاص یافت.

وی یادآور شد: همچنین یک میلیارد ریال بابت توزیع آب شرب بین عشایر، یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت خرید تانکر آبرسانی به روستاهای سرنی، لیزن، کلگ، بانروشان و یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای شن‌ریزی روستای سرتنگ زعفرانی هزینه شد.

فرماندار مهران اضافه کرد: در راستای بازسازی سرچشمه آب شرب روستاهای سرنی، لیزن، کلگ از بخش صالح‌آباد و نیز بهین و بهروزان و سرتنگ زعفرانی از بخش مرکزی مبلغ 6 میلیارد ریال به دستگاه اجرایی (شرکت آبفا) پرداخت شد.

شفیعی بیان کرد: در فصل کشاورزی برای افزایش تولیدات باغات و گلخانه‌ای 9 میلیارد ریال از محل ردیف (550013) احداث زیرساخت‌های گلخانه‌ای مهران کسر و به همان میزان به احداث زیرساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای صالح‌آباد اضافه شد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

این شهرستان در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 53820