شناسه خبر:54712
1401/2/7 09:11:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان سهمیه اشتغال ملایر را سه هزار و 800 نفر عنوان کرد و گفت: مدیری که مسئولیت قبول می‌کند، نباید به ساعت کاری اکتفا کند و کار باید فراتر از وظیفه اداری باشد.

ظاهر پورمجاهد ظهر روز گذشته در شورای اداری با اشاره به انسجام و همدلی بین مسئولان ملایر، اظهار کرد: ما از طرح‌های خوبی که در زمینه‌های مختلف تولیدی و سرمایه‌‌گذاری در شهرستان باشد، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم از ابتدای کار تاکنون در حوزه‌های مختلف صادرات، تولید، کاهش نرخ تورم و غیره، گفت: کارهای دولت درحال به بار نشستن است و نباید زود قضاوت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نگاه برنامه‌محور را مهم برشمرد و تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها باید از مردم کمک گرفت؛ چراکه مردم در همه عرصه‌ها کنار مسئولان و نظام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نگاه باید اجرایی و عملیاتی باشد، گفت: در حوزه تولید بسته‌های مناسبی ارائه شده و از تسهیلات بانکی یک‌هزار و 300 میلیارد تومان از طریق صندوق پیشرفت و صندوق کارآفرینی در اختیار استان‌ها قرار داده شده که اگر این منبع تخصیص یابد، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد؛ البته به شرط استفاده مسئولان از این فرصت.

پورمجاهد با بیان اینکه در استان همدان نیز تلاش شده اقدامات براساس برنامه‌های مدون دولت پیش برود، سهمیه اشتغال استان را در سال جاری 23 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: سهمیه اشتغال ملایر سه هزار و 800 نفر و سرمایه‌‌گذاری بالغ‌بر سه میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر کار جهادی توسط مسئولان برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم، ابراز کرد: مدیری که مسئولیت قبول می‌کند، نباید به ساعت کاری اکتفا کند و کار باید فراتر از وظیفه اداری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ رشد کشور هشت درصد تعیین شده که در این زمینه نرخ رشد برای استان 7/5 درصد ابلاغ شده است، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و تکمیل واحدهای تولیدی بهره بگیریم تا بتوان به نرخ رشد اعلام‌شده در استان دست پیدا کرد.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملایر در حوزه‌های تولید و طرح‌های بزرگ اشاره کرد و افزود: همه باید کمک کنیم طرح‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و واحدهای تولیدی دارای مشکل احیا شوند.

   باید با عمل خدمت به مردم را به اثبات برسانیم

فرماندار ملایر نیز ضمن تقدیر از عملکرد مدیران ملایر در حوزه‌های مختلف طی دو ماه گذشته، گفت: توجه ویژه به حوزه مسکن از اولویت‌های ما در شهرستان است و با پیگیری‌ها، ملایر نخستین شهرستان استان است که کلنگ‌زنی نهضت مسکن ملی را دارد که امیدواریم با تلاش زودتر به نتیجه برسد.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما راه‌‌اندازی میز خدمت با هدف رفع مشکلات و مطالبات مردم است، افزود: از ابتدای امسال هشت میز خدمت در شهرستان شامل شهر و روستاهای ملایر راه‌اندازی شد که مصوبات خوبی نیز داشت.

وی عمل‌گرایی و کارآمدی را از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای مسئولان دانست و تصریح کرد: مردم منتظر مصوبات و کار ما نیستند، ما باید با عمل خدمت به مردم را به اثبات برسانیم.

فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کرد، گفت: توجه به مردم، تکریم ارباب رجوع، حفظ وحدت برای رفع مشکلات، رفع مشکلات زیرساختی و غیره را باید مد نظر گرفت و هدف منافع مردم و حصول نتیجه باشد.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی یک مدیر یا یک مجموعه به معنای ناکارآمدی نظام نیست، افزود: نظامی که طی 43 سال گذشته در تلاطم‌های مختلف دوام آورده و عقب‌نشینی نکرده، خود دستاورد بزرگی است و نشان از کارآمدی آن دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه مدیران باید پاشنه‌کشیده و جهادی کار کنند و به کارها سرعت ببخشند، گفت: یکی از اهداف برگزاری جلسه امروز تودیع و معارفه دو تن از معاونان فرمانداری ملایر است.

وی تغییر و جابه‌جایی را لازمه و شرط حیات و نیاز یک مجموعه برشمرد و افزود: مدیران باید بیایند و بروند تا انگیزه‌ها دچار فرسایش نشود و هدف تنها خدمت و رضای خدا باشد.

   اگر بودجه باشد اما برنامه نباشد، موفقیت حاصل نمی‌شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه مدیران ما باید برنامه‌های خود را منسجم، با هدف و دقیق پیش ببرند تا پایان سال با مشکل مواجه نشوند، گفت: اگر بودجه باشد اما برنامه نباشد، موفقیت حاصل نمی‌شود.

هادی بیگی‌نژاد حمایت از سرمایه‌گذاران، کار جمعی و توجه به روستاها را در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و غیره خواستار شد و افزود: امروز یکی از مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های شهرستان ملایر توجه به حوزه گردشگری است.

وی یادآور شد: برای تفریح و گردشگری مردم شهرستان باید برنامه مدون ارائه کرد و این برنامه‌ها عملیاتی و در این زمینه هزینه شود تا شاهد اتفاقات خوب و موفق در ملایر باشیم.

در ادامه با حکم استاندار همدان، «داریوش صفاری» به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر و «عباس خدابخشیان» به‌عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ملایر معرفی شدند.

همچنین از زحمات و تلاش‌های «لیلا غفاری» و «عظیم باویسی» تقدیر شد.

شناسه خبر 54712