شناسه خبر:54963
1401/2/17 09:40:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: بسیج سازندگی در مردم‌داری و مردم‌دوستی پیشگام بوده و استفاده از این ظرفیت ارزشمند در راستای تحقق سند تحول دولت مردمی در استان ضروری است.

«فرزاد مخلص‌الائمه» به‌مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران افزود: به برکت انقلاب اسلامی تفکر و روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف کشور طنین‌انداز شده و عملکرد بسیج در 43 سال گذشته درخشان بوده و توانمندی‌ها و قابلیت‌های گره‌گشای این نهاد انقلابی، سرمایه عظیم کشور در برابر رفع توطئه‌ها و بحران‌ها است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی یکی از شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین جلوه‌های بسیج است و به برکت نقش‌آفرینی این سازمان یک جریان قوی برای خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این سازمان توانمند و خدمت‌رسان از آغاز شکل‌گیری نقش مهمی در پیشرفت و رفع فقر و محرومیت در کشور داشته است.

مخلص‌الائمه افزود: به برکت نقش‌آفرینی‌های بسیج سازندگی و اخلاص جهادگران بسیجی، پرچم خدمت و جهاد در کشور همواره برافراشته و بسیج در مردم‌داری، مردم‌دوستی و مردم‌یاری پیشگام بوده و در این زمینه به‌عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌ها تبدیل شده است.

وی گفت: نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف موجب شده رفع فقر و محرومیت در کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد و آن چیزی که امروز نیازمند آن هستیم، هم‌افزایی، مشارکت و همدلی دستگاه‌های خدمت‌رسان و متولی در امر محرومیت‌زدایی است که دولت سیزدهم در این راستا برنامه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: بسیج‌ سازندگی در مقاطع مختلف کاستی‌ها و بحران‌ها را با حضور مؤثر خود به فرصت تبدیل کرده و عملکرد این نهاد انقلابی در استان در حوزه‌های مختلف درخشان است.

مخلص‌الائمه گفت: مدیریت ارشد دولت در استان مرکزی از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای مأموریت‌ها و پیاده‌سازی سند تحول دولت مردمی استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: تشکیل سازمان بسیج سازندگی نشان از دوراندیشی و حاصل اندیشه والای مقام معظم رهبری برای هویت بخشیدن به جوانان و مشارکت آن‌ها در امر خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و عرصه‌های سازندگی و عمرانی است و بسیج سازندگی کارآمدی و توانایی جوانان ایران اسلامی و تفکر نجات‌بخش بسیج را به اثبات رسانده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استانداری این استان برای شتاب، هم‌افزایی و هم‌گرایی در امر محرومیت‌زدایی، ستاد راهبری و هدایت حرکت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی استان را تشکیل داده تا از تمام ظرفیت‌ها برای امر مهم محرومیت‌زدایی استفاده شود.

بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت‌ماه سال 1379 به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد.

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است.

شناسه خبر 54963