شناسه خبر:55008
1401/2/18 09:02:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: دشمنان انقلاب و کشور با جوسازی، تبلیغات منفی و انتشار اخبار کذب در حوزه‌های مختلف ازجمله موضوع آرد، نان و ماکارانی، درصدد ایجاد تزلزل و به مخاطره انداختن سلامت روانی جامعه هستند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در آیین نواختن زنگ هفته سلامت که در مدرسه حضرت زهرا (س) شهر همدان برگزار شد، اظهار کرد: نباید روح و روان خود را به‌خاطر این مسائل آزرده کنیم؛ چراکه این موضوعات ترفند دشمن برای از بین بردن سلامت روانی افراد و گسترش بیمای‌های مزمن در سطح جامعه است.

وی افزود: دشمن پس از شکست‌های متوالی در برابر ملت فهیم ایران و در جبهه‌های مختلف قصد دارد با استفاده از فضای مجازی و درگیر کردن اذهان، سلامت روان جامعه را مورد هدف قرار دهد و بر همین اساس بود که رهبری فرزانه موضوع «جهاد تبیین» را مطرح کردند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه یکی از اصول و قواعد مسجل و پذیرفته‌شده برای همه مردم این است که دشمنان نظام هیچگاه دلسوز کشور و ملت نبوده و نیستند، اظهار کرد: بنابراین باید توجه داشت که دشمنان تنها قصد ایجاد خلل و ناآرامی در کشور و برهم ریختن آرامش روح و روان مردم را دارند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: سلامت دارای ابعاد مختلفی بوده که در این بین اهمیت سلامت روان از جسم بسیار بیشتر است؛ بنابراین باید موضوع سلامت روان در کنار سلامت جسم به‌ویژه در هفته سلامت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه ارتقای سلامت در کشور انجام شده که نمونه شاخص آن مقابله جدی با ویروس کرونا و تلاش پزشکان برای دستیابی به واکسن برای مهار ویروس است، درحالی که دشمنان بر این باور بودند ایران توان دستیابی به واکسن کرونا را ندارد.

استاندار همدان تصریح کرد: تا پیش از استقرار دولت سیزدهم روزانه 700 تا 750 نفر از هم‌وطنان به‌علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دادند که این آمار با همت و تلاش مؤثر این دولت بسیار کاهش یافته و تک‌رقمی شده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: همه مردم در دوران شیوع ویروس کرونا آرزوی بازگشت به شرایط عادی را داشتند که با حمایت رهبر معظم انقلاب، تدبیر رئیس‌جمهور، انسجام وزارت بهداشت، همراهی نیروهای مسلح و شناسایی بیماران، شاهد مهار چشمگیر شیوع ویروس و ثبات و بهبود وضعیت در کشور هستیم.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگ‌ساز نقش مؤثری در سلامت روان جامعه دارد و باید دانش‌آموزان را به نحوی تربیت کند که پایه فکری آن‌ها قوی و محکم باشد و به‌راحتی دچار تزلزل نشوند تا بتوانند در برابر هیجانات و بحران‌ها و بمباران‌های فکری دشمن محکم و استوار بایستند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نسل آینده کشور باید محکم و قوی باشد، گفت: دشمنان نظام دنبال ایجاد سستی و ناتوانی در داشته‌ها و فرهنگ این ملت و وارد کردن آسیب به این فرهنگ غنی هستند، چراکه از فرهنگ دینی و اسلامی این ملت ضربه محکمی خورده‌اند.

به گفته وی هرچند دشمن درصدد تضعیف فکر و ذهن جوانان نسبت به آموزه‌های دینی است، اما بعد از فروکش کردن کرونا و از سرگیری مجدد فعالیت دینی و فرهنگی شاهد حضور چشمگیر مردم در مساجد، حسینیه‌ها و مناسبت‌های مذهبی هستیم که این امر بیانگیر استحکام و خدشه‌ناپذیر بودن بنیان‌ها و ارزش‌های دینی در ایران اسلامی است.

شناسه خبر 55008