شناسه خبر:57163
1401/4/8 10:33:00
شهردار همدان در دیدار مردمی با ساکنان فرعی باباطاهر:

سیاست مدیریت شهری جدید جذب سرمایه‌گذار است

شهردار همدان در دیدار مردمی با ساکنان فرعی باباطاهر اظهار کرد: سیاست مدیریت شهری جدید جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی به همراه برخی از مدیران شهری یکشنبه‌شب گذشته در مسجد حاج‌ابراهیم‌بیگ واقع در فرعی باباطاهر با حضور در جمع ساکنان و نمازگزاران، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفت.

در این دیدار شهردار همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، حضور در جمع مردم را اتفاقی خوشایند دانست و اظهار کرد: امیدواریم این بازدیدها نتایج و منافع خوبی را نصیب شهر و شهروندان کند.

حسینی با تأکید بر بیان مسائل توسط شهروندان و شناخت ریشه‌ای مشکلات شهری توسط مدیریت شهری، اذعان کرد: در مدیریت شهری جدید برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای توسعه و آبادانی شهر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به خدمات و زحمات مدیران شهرداری در سنوات گذشته، گفت: همدان باید با شهرهای بزرگی مثل تهران، تبریز، شیراز و اصفهان مقایسه شود، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش می‌کنیم تا بهترین اتفاقات و وضعیت برای شهرمان رقم بخورد.

این مقام مسئول رسیدگی به مسائلی نظیر آسفالت و فضای سبز را مهم ارزیابی و عنوان کرد: حوزه خدمات شهری و صدور پروانه ساختمانی جزء مسائل و موضوعات اصلی در مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار همدان طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی در همدان را یک معضل خواند و افزود: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی موجب تحمیل هزینه‌های گزافی بر مالکان و گرانی مسکن و از بین رفتن مطلوبیت برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز شده است که این معضل با همت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر درحال پیگیری و رفع این است.

حسینی از اختصاص بودجه 10 میلیاری برای راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی خبر داد و گفت: متأسفانه حجم مراجعات به شهرداری بالا است و 70 درصد شهروندان برای گرفتن استعلام به شهرداری مراجعه می‌کنند که با راه‌اندازی این نرم‌افزار مراجعات به شهرداری کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم سیستم یکپارچه شهرسازی در نیمه نخست سال 1401 به بهره‌برداری برسد، افزود: ما به سهم خود در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم فرآیند صدور پروانه کوتاه شود و به زیر یک ماه برسد که تحقق این هدف نیازمند همکاری و هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و سازمان نظام مهندسی است.

حسینی با تأکید بر پاکدستی همکاران شهرداری و مبارزه با فساد، گفت: با سیستمی شدن کارها و کاهش سطح مراجعات به شهرداری‌ها، فساد کاهش می‌یابد؛ اما باید هزینه فساد در شهرداری بالا برود.

وی با اشاره به اصلاحات در حوزه درون‌سازمانی مدیریت شهری، عنوان کرد: با انجام اصلاحات و تغییرات در کنترل و نظارت شهرداری همدان به دنبال حفظ و صیانت از باغات و شهر و برخورد شدید با متخلفان هستیم و انتظار داریم مردم در حفظ شهر مدیریت شهری را یاری کنند.

مباحث درآمدی ازجمله موضوعاتی بود که شهردار همدان به آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای شهر همدان ازلحاظ وضعیت اقتصادی سخت بود و در نیمه دوم 1400 شاهد رکود و تورم بودیم که با وجود بدهی 300 میلیارد تومانی، مطالبات پیمانکاران و کارکنان به همت مجموعه همکاران پرداخت شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به سهم شهرداری همدان از ارزش‌افزوده اشاره و اظهار کرد: سهم شهرداری از ارزش‌افزوده سه میلیارد تومان است که حداکثر به 10 میلیارد تومان می‌رسد؛ درحالی که سهم شهرداری اراک از محل ارزش‌افزوده 105 میلیارد تومان و در برخی شهرهای کوچک این مبلغ بالاتر از همدان است.

شهردار همدان به هزینه گزاف نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت: حدود 50 تا 55 میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارگران و تنظیف شهر می‌شود.

حسینی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در این منطقه را جزء موضوعات مهم مدیریت شهری تلقی کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی زیبنده تاریخ و فرهنگ همدان نیست که علت آن به ضعف سرمایه‌گذاری، اشتغال و مشکلات مربوط به جذب سرمایه‌گذار در شهر همدان برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و همه باید کمک کنند، اذعان کرد: سرمایه‌گذاری 140 میلیاردی برای فیبر نوری، قرارداد بازیافت هواپیما، بیمارستان یک‌هزار تختخوابی، شهرک سلامت، راه‌اندازی فروشگاه بزرگ و شهر فرش و بازار خودرو شماره دو، احداث شهرک ویلایی برای کاهش شکاف بین مناطق فقیرنشین و ثروتمندنشین، ازجمله این سرمایه‌گذاری‌ها است.

شهردار همدان از اجرای طرح‌های اصولی برای کاهش مشکلات مناطق محروم شهر خبر داد و گفت: شهر همدان قابلیت‌های گردشگری خوبی دارد و ما در مدیریت شهری از اجرای طرح‌های گردشگری حمایت می‌کنیم که یکی از این طرح‌ها گذر فرهنگی از آرامگاه باباطاهر است.

حسینی به نهضت آسفالت و شهر بدون چاله اشاره و اظهار کرد: آسفالت‌ریزی مناطق مختلف شهر به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

بعد از این جلسه تعدادی از نمایندگان و ساکنان کوی فرعی باباطاهر با تقدیر از حضور شهردار همدان در این منطقه، به بیان خواسته‌ها و مطالبات خود پرداختند و خواستار رسیدگی به معضلات وآسیب‌های اجتماعی، بازار پرندگان، آسفالت‌ریزی معابر، انتقال گرم‌خانه و سامان‌دهی خانه‌مسافرها، برگزاری نماز جماعت در پارک باباطاهر و انجام کارهای فرهنگی در دکه‌ها شدند.

شایان ذکر است شهردار همدان ضمن بررسی مسائل، دستورات لازم را برای حل مشکلات به مدیران ذی‌ربط صادر کرد.

شناسه خبر 57163