شناسه خبر:57194
1401/4/8 12:02:48

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت: نیروهای اورژانس این استان در 2 بخش پزشک ارتباطات و هدایت عملیات رتبه نخست المپیاد علمی و عملی اورژانس قطب غرب کشور را کسب کردند.

عباس اولیا سمیع روز سه شنبه اظهارکرد: نخستین المپیاد علمی و عملی قطب غرب کشور به مدت 2 روز با حضور 27 نفر از برگزیدگان نیروهایی از اورژانس ایلام، کردستان، کرمانشاه، دانشکده اسدآباد و همدان به میزبانی اورژانس همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 6 نفر از نیروی برگزیده اورژانس همدان در این المپیاد حضور داشتند افزود: این المپیاد در چهار بخش تکنسین فوریت‌های پزشکی، پزشکان ارتباطات 115، کارشناسان ارتباطات 115 و کارشناسان هدایت عملیات برگزار شد.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان اضافه کرد: آزمون از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به صورت کتبی و عملی در زمینه قطعه شناسی آمبولانس، شناخت اقلام و تجهیزات پیش بیمارستانی و آمادگی جسمانی برگزار شد که کردستان رتبه اول و اسدآباد رتبه دوم را در این بخش کسب کرد.

اولیا سمیع ادامه داد: همچنین از پزشکان ارتباطات 115 آزمون کتبی و آسکی دریافت شد که خانم کاظمی از اورژانس همدان رتبه نخست این دوره از المپیاد را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: 2 نفر از پرسنل ارتباطات و کارشناسان ارتباطات 115 اورژانس کردستان نیز پس از آزمون کتبی و آسکی رتبه برتر را به خود اختصاص دادند همچنین در حوزه هدایت عملیات آقای همتی از اورژانس همدان رتبه نخست این المپیاد را کسب کرد.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان یادآوری کرد: از نیروی حاضر در این المپیاد ابتدا یک آزمون کتبی دریافت شد که پس از کسب حداقل نمره 60 موفق به ورود به مرحله دوم المپیاد شدند که پس از برگزاری آزمون‌های مختلف متناسب با تخصص شرکت کنندگان، منتخبان مشخص و برای حضور در المپیاد ملی معرفی شدند.

اولیا سمیع گفت: این المپیاد بر اساس شیوه نامه اورژانس کشور توسط قطب‌های اورژانس کشور همه ساله برگزار می‌شود

شناسه خبر 57194