شناسه خبر:57528
1401/4/20 08:40:25

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به خواسته مردم شهرستان بانه از رئیس جمهور در سفر به کردستان گفت: مهم‌ترین خواسته مردم این شهرستان مرزی اتمام پروژه منطقه آزاد بانه- مریوان و ساماندهی پایانه مرزی سیرانبند بانه است که نقش مهمی در توسعه استان و شهرستان دارند.

کمال خدری ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور به استان کردستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بازارچه مرزی سیرانبند بانه و منطقه آزاد تجاری بانه- و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه نقش مهمی در اشتغال‌زایی و رونق تولید دارند ضروری است که این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی اضافه کرد: مرز رسمی سیرانبند بانه با کمبود‌های جدی در زمینه زیرساخت‌ها به‌ویژه احداث ساختمان‌های مرتبط با کاپوتاژ خودروها، انجام اقدامات اولیه برای واردات، صادرات، ترانزیت کالا و تردد مسافرین و گردشگران مواجه است که مردم مرزنشین بانه انتظار دارند این امر مهم در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: جاده مواصلاتی بانه- سرانبند، بانه- سوته، بانه- سقز و جاده‌های روستایی شهرستان یکی دیگر از خواسته‌های مهم مردم است که انتظار دارند با تخصیص اعتبارات تکمیل و توسعه یابند.

خدری با اشاره به مطالبه مرزنشینان در خصوص بازگشایی بازارچه موقت مرزی، اظهار کرد: بازگشایی مجدد کارشناسی شده بازارچه‌های موقت مرزی هنگه ژاله و گله سور که نقش مهمی در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم کردستان دارد از خواسته‌های مرزداران است.

وی با اشاره به تردد مسافران از مرز سیراننبد و نقش آن در توسعه توریسم درمانی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان بانه کمبود امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی است که انتظار می‌رود علاوه بر تجهیز کردن مراکز بهداشتی و درمانی بکارگیری نیروهای متخصص پزشکی مد نظر قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: رئیس جمهور و دولت سیزدهم همواره تلاش می‌کنند که ارتباط خود را با مردم در سراسر کشور حفظ کنند و با حضور میدانی در استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های محروم کشور گام‌های مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی برمی‌دارند.

خدری با اشاره به انتظارات مردم کردستان از رئیس جمهور در این سفر گفت: یکی از خواسته‌های مهم مردم کردستان تخصیص اعتبارات کافی به‌منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است.

وی اظهار کرد: در این سفر مقرر شده با حضور یکی از وزرا پروژه تولید لوازم خانگی آشپزخانه با اعتبار 600 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 200 نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به‌صورت غیر مستقیم در شهرک صنعتی بانه به بهره‌برداری برسد.

شناسه خبر 57528