شناسه خبر:57873
1401/4/29 09:26:21

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام از استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده استان از خشک‌سالی به مدت سه سال خبر داد و گفت: از مبلغ 25 هزار میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و 600 میلیارد ریال سهم استان ایلام است.

بهرام‌نیا از بانک‌های عامل خواست تا سریع‌تر در خصوص جذب مبلغ سهم استان در قالب امهال بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه را طبق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه بودجه کشور و بانک مرکزی را اجرا کند تا کشاورزان استان از امهال سه ساله وام دریافتی خود بهره مند شوند.

وی افزود: از مبلغ 25 هزار میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و 600 میلیارد ریال سهم استان ایلام است و بانک‌های عامل استان موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی که در سال 1400-1399 دچار خشک‌سالی شده‌اند و سر رسید قسط آنان در سال 1400 است، اصل تسهیلات دریافتی را در صورت درخواست متقاضی تا حداکثر سه سال امهال کند.

استاندار ایلام از استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده استان از خشک‌سالی به مدت سه سال خبر داد و عنوان کرد: هیئت وزیران پیرو مصوبه پیشین خود و به‌منظور تسریع در بازتوانی معیشتی خسارت دیدگان ناشی از خشک‌سالی، با تمدید سر رسید اقساط تسهیلات کشاورزان خسارت دیده که سر رسید اقساط آنان 1400 است موافقت کرد.

بهرام‌نیا در پایان گفت: با توجه به نامه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بانک مرکز، دولت بار مالی ناشی از خشک‌سالی (سود، کارمزد، جرائم تسهیلات دریافتی خسارت‌دیدگان) را تضمین و تقبل کرده است و این تضمین نامه به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

 

شناسه خبر 57873