شناسه خبر:58180
1401/5/5 10:24:05
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان خطاب به مسؤولان استانی:

مانند رئیس جمهور به سرعت کارها را پیش ببرید

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان گفت: امیدوارم مسئولان استان نیز به‌عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی کارها را به‌سرعت پیش ببرند.

محمد نباتی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و شهدا توانست در خیلی از عرصه‌ها به‌ویژه انتخابات اثرگذار باشد، اظهار کرد: امروز نیز در بدنه خواص جامعه مطرح است که شورای ائتلاف در این دولت اثرگذار بوده و به این لحاظ انتظاراتی وجود دارد.

وی تأکید کرد: متغیرهای اثرگذار در انتخابات بسیار است، اما اینکه بگوییم شورای ائتلاف توانسته صددرصد انتظارات در ذهن‌ها را محقق کند، درست نیست و اینکه اثرگذار هم نباشد، بازهم مورد قبول نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان با تأکید بر اینکه از دولت آیت‌الله رئیسی با تمام وجود دفاع می‌کنیم و اقدامات ایشان قابل دفاع است اما مطالباتی هم وجود دارد، افزود: واقعاً در این دولت کارهای برجسته صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این زمان تقریباً 700 نفر را به‌خاطر کرونا از دست می‌دادیم و آقایان کارها را به برجام مرتبط می‌دانستند، گفت: آقای رئیسی خود شخصاً با رئیس‌جمهور کشور دیگری تماس گرفت تا ورود واکسن تسهیل شود و خوشبختانه تولیدات داخلی هم کمک‌کننده بود تا وضعیت اسف‌بار کرونا کنترل شود.

نباتی با بیان اینکه امروز همدان سی‌امین استانی است که آیت‌الله رئیسی در آنجا حضور می‌یابد که این سفرها می‌تواند تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: سفرهای استانی اتفاق خوبی است، زیرا مردم می‌توانند رودررو مشکلات خود را با مسئولان مطرح کنند.

   دیپلماسی متوازن از دستاوردهای دولت مردمی

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به کمک قوه قضائیه در مدت یک ماه کار آزادساری سواحل دریا را عملیاتی کرد، افزود: دیپلماسی متوازن از دیگر دستاوردهای دولت مردمی است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه افزایش فروش نفت، اعطای وام بدون ضامن و جهش ساخت مسکن از دیگر اقدامات مورد توجه دولت بوده است، خاطرنشان کرد: صدور سریع مجوز کسب‌وکار، تعیین تکلیف اموال مردم در سازمان املاک و جراحی اقتصادی و ارز چهار هزار و 200 تومانی برای عموم مردم از دیگر دستاوردهای این دولت است.

وی با بیان اینکه البته امروز مردم به‌لحاظ اقتصادی در فشار هستند اما وضعیت اقتصادی به‌مرور بهتر خواهد شد، اضافه کرد: بیمه 6 میلیون نفر، کار بزرگی بود و تمهید مقدمات برای اجرای رتبه‌ربندی معلمان، کاهش پایه پولی و نقدینگی را نیز می‌توان از دیگر اقدامات برشمرد.

نباتی با اشاره به اینکه امیدوارم مسئولان استان نیز به‌عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی کارها را به‌سرعت پیش ببرند، گفت: 800 نقطه در همدان به تاریخ و تمدن ایران برمی‌گردد و این‌ها نعمت‌های زیادی است که باید از آن‌ها بهره برد.

   در خام‌فروشی محصولات شهره‌ایم

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه همدان ازلحاظ تاریخی و تمدن و آثار باستانی با شیراز برابر یا حتی از آن بالاتر است، افزود: در حوزه صنعت و معدن نیز این استان حرف‌های زیادی دارد و داشتن مرکز سفال و مبل و منبت جهان، آب‌وهوای مطلوب و سرزمین سرسبز برای کشاورزی از دیگر نعمت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه از پنج میلیون تُن سیب‌زمینی کشور 20 درصد در همدان تولید و 20 درصد هم بارانداز می‌شود که با این وضعیت چرا نباید صنایع تبدیلی ایجاد شود؟ خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در خام‌فروشی محصولات شهره‌ایم.

نباتی با اشاره به اینکه سیر، گردو و انگور استان در ‌کشور بی‌نظیر است و برای ایجاد اشتغال باید دست کشاورز را گرفت، گفت: در رونق گردشگری ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که کمتر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی سیر، سیب‌ زمینی، گوجه‌ فرنگی و غیره مهم است، افزود: در صنایع تبدیلی در جایگاه صفر هستیم و نمایندگان باید پیگیری کنند و آن را به نتیجه برسانند، مردم نیز باید مطالبه کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه خرید تضمینی محصولاتی مثل سیب‌ زمینی نیز بسیار مهم بوده چراکه کشاورز تنها است، خاطرنشان کرد: به چه مناسبتی سیب‌ زمینی یک سال هزار تومان و سال بعد هفت هزار تومان می‌شود؟ باید خرید تضمینی صورت گیرد و در این زمینه حمایت باشد.

وی با بیان اینکه گردو از چین قاچاق می‌شود و به تویسرکان می‌آید و از آنجا به فروش می‌رسد تا به برند برسد، افزود: سیر هم همین‌طور، اگر این‌طور پیش رود محصولات ما ارزش خود را به‌مرور از دست خواهند داد.

نباتی با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب برای همدان امری حیاتی است و باید مسئولان و نمایندگان با همدلی به تکاپو بیفتند و از تک‌نوازی پرهیز کنند، اذعان کرد: اگر کار در این زمینه برای رضای خدا صورت گیرد، بر دل‌ها خواهد نشست.

   کنارگذر غربی برای شهر همدان حیاتی است

وی با تأکید بر اینکه اختصاص یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت تنها برای انتقال آب به همدان را باید قدر دانست و جهادی کار کرد، خاطرنشان کرد: کنارگذر غربی برای شهر همدان حیاتی است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان با مهم دانستن پیگیری اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در ادامه با انتقاد از اینکه بلندمرتبه‌سازی در همدان باب شده است، اظهار کرد: در حوزه گردشگری هم داعیه‌ مرکز سفال جهان را برای لالجین داریم و به قول معروف پُز آن را می‌دهیم، اما وقتی به سمت جاده‌ این شهر می‌رویم، باید حمد و قل هو الله بخوانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش سامان‌دهی جاده غار علیصدر را از دیگر مطالبات دانست و بر لزوم تقویت گردشگری برای درآمدزایی در استان تأکید کرد.

نباتی در ادامه با اشاره به میزبانی همدان از رئیس‌جمهور و هیئت همراه، با بیان اینکه اجرای عدالت تربیتی و آموزشی و لزوم حذف دلال‌بازی در عرصه تولید و توزیع را در سفر ریاست‌جمهوری مطالبه داریم، گفت: این اقدامات مدیران قوی، توانمند، بافراست، دارای فکر عاقلانه با تکاپوی عاشقانه و تفکر بی‌منت می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید بدانند جایگاه مدیریتی برای خدمت است و بس، تأکید کرد: امیدواریم مدیران ما مانند آیت‌الله رئیسی خوش بدرخشند که البته همدلی در این عرصه بسیار مؤثر است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان همدان در پاسخ به اینکه شورای ائتلاف چقدر در موضوع انتصابات در استان مؤثر بوده است؟ گفت: عوامل اثرگذار در انتصابات زیاد است و در همه استان‌ها وجود دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم شورای ائتلاف همه تصمیم‌گیری‌ها را انجام داده و همچنین نمی‌توانیم بگوییم از ما نظر خواسته نشده است.

وی با اشاره به اینکه از برخی انتصابات استان راضی نیستیم اما این مسئله عمومیت ندارد، افزود: وقتی انتقاد از انتصابات استان می‌کنیم، می‌گویند دستمان خالی است و ما پاسخ می‌دهیم افق دید را بیشتر کنید و انتخاب‌ها را به شهرستان‌ها ببرید.

شناسه خبر 58180