شناسه خبر:58938
1401/5/27 09:13:56

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ادارات و دستگاه‌ها طی سال‌های گذشته دو درصد حق مشارکت اجتماعی شرکت‌های نفتی را پیگیری و دریافت نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست و جمعی از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: این دو درصد حق مشارکت اجتماعی شرکت‌ها به‌عنوان یک درآمد پایدار سال‌هاست از سوی مدیران دستگاه‌های مختلف مغفول مانده است.

وی افزود: باید اینگونه خلأهای مغفول مانده موجود شناسایی و عملکرد مدیران ارزیابی شود چرا که بعد نظارتی بر عملکرد و فعالیت دستگاه‌ها تأثیرگذار است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: به جای مدیریت‌های سفارشی شده، توزیع مسئولیت‌ها باید به افراد متخصص و براساس توانمندی‌های آن‌ها واگذار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار تأکید کرد: نگاه مردم به خدمات و عملکرد مسئولان است که عملکرد مطلوب و متعهدانه باعث گرایش‌های اعتقادی و اعتماد بیشتر مردم به مسئولان می‌شود.

وی ادامه داد: مسئول باید متخصص، دلسوز، متعهد و اهل چانه‌زنی برای جلب منابع جدید بوده و برای رفع یا کاهش مشکلات مدیران باید متعهدانه و دلسوزانه پای کار باشند.

امام جمعه ایلام به موضوع اربعین اشاره کرد و آن را یک ظرفیت بزرگ برای استان ایلام دانست که توسعه زیرساخت‌های عمرانی و زیربنایی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با ستاد اربعین انتقاد کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با ستاد اربعین استان برای تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران شد.

کریمی‌تبار با اشاره به گرمای طاقت‌فرسای هوا و انبوه جمعیت، رفع مشکل کمبود آب و توزیع عادلانه آب در نقاط مختلف استان ازجمله داخل شهر ایلام را ضروری و مهم دانست.

شناسه خبر 58938