شناسه خبر:59655
1401/6/14 09:26:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته 43 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کردستان پرداخت شد که سهم امسال استان از این تسهیلات 78 میلیارد تومان است.

فرزاد پیشکاری در این‌باره اظهار کرد: یک هزار و 938 تعاونی با عضویت 183 هزار و 300 نفر در استان کردستان فعال هستند.

وی از اشتغالزایی برای 17 هزار و 460 نفر در بخش تعاونی‌های استان خبر داد و گفت: 7 هزار و 545 نفر ساعت‌دوره آموزش حضوری شامل آموزش‌های تخصصی، مدیریتی و حقوقی طی یک سال گذشته با هدف ارتقای مهارت و دانش اعضای تعاونی‌ها در استان برگزار شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، طی 3 سال اخیر 440 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل روستایی استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 43 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کردستان پرداخت شد و سهم امسال استان از این تسهیلات 78 میلیارد تومان است که 30 درصد آن توزیع شده و 30 درصد هم به تعاونی‌هایی که عملکرد مطلوب داشته باشند پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان هم 18 میلیارد تومان اعتبار برای بخش تعاون استان مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از اجرا و بهره‌برداری پروژه استخر و خوابگاه کارگران در بهاران سنندج از محل مصوبات سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد.

به گفته پیشکاری، 2 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب هیئت دولت برای تکمیل پروژه چمن مصنوعی و محوطه‌سازی مجموعه کارگران شهرستان مریوان هم اختصاص یافت.

وی اذعان کرد: در راستای رفاه حال کارگران و ارائه خدمات به این قشر در استان 500 خانه بهداشت مجهز به امکانات مناسب راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: 6 هزار و 800 نامه مردمی در سفر رئیس جمهور به اداره کل تعاون ارجاع شده است که 5 هزار مورد آن تقاضای اشتغال بوده است.

شناسه خبر 59655