شناسه خبر:59772
1401/6/16 09:31:59
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان:

تعدادی از واحدهای صنعتی تولید تخم‌ مرغ همدان مشکل سوخت دارند

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان اعلام کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی تولید تخم‌ مرغ در استان همدان مشکل گازرسانی و سوخت دارند.

محمد شهبازی اظهار کرد: 30 واحد فعال مرغ تخم‌گذار در سطح استان همدان داریم که یک میلیون و 374 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در سامانه ثبت شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان با بیان اینکه روزانه بیش از 40 تُن تخم‌ مرغ در استان همدان تولید می‌شود، گفت: سرانه مصرف تخم‌ مرغ در همدان بین 10 تا 11 کیلوگرم است.
وی با بیان اینکه 9 واحد تولیدی فعال در شهر همدان هست، اضافه کرد: تولید روزانه استان بین 18.5 تا 19 تُن است که 15 تُن از آن نیاز استان را برطرف می‌کند و چهار تُن مازاد است؛ بنابراین هیچ مشکلی در زمینه تأمین تخم‌ مرغ در استان نداریم.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان ادامه داد: استان همدان در تولید تخم‌ مرغ رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است، اما به حمایت دولت نیاز دارد تا بتواند واحدهای بیشتری داشته باشد.
شهبازی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی تولید تخم‌ مرغ مشکل گازرسانی و سوخت دارند، یادآور شد: اگر این موضوع حل شود، تعداد آن‌ها به 40 واحد هم می‌رسد که ظرفیت استان را به دو میلیون قطعه مرغ‌ تخم‌گذار افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب اعلامی از سوی شورای رقابت کشوری در درب مرغداری برای هر کیلوگرم تخم‌ مرغ 35 هزار و 500 تومان است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم‌ مرغ برای مصرف‌کننده 39 هزار و 800 تومان تمام می‌شود.
شهبازی افزود: در یک هفته گذشته به‌علت فراوانی تخم‌ مرغ و تولید روزانه بیش از 45 تُن تخم‌ مرغ قیمت درب مرغداری بین 29 تا 31 هزار تومان بوده که از قیمت تعیین‌شده هم پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه روز گذشته قیمت تخم‌ مرغ در درب مرغداری 35 هزار تومان بوده است، خاطرنشان کرد: مرغداران تخم‌ مرغ تولیدی را طبق قیمت مصوب می‌فروشند و تخلفی در این زمینه نداریم.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان در پایان بیان کرد: هر جعبه تخم‌ مرغ بین 10.5 کیلوگرم تا 13 کیلوگرم است که این به جوان و پیر بودن مرغ‌ها مربوط می‌شود.

شناسه خبر 59772