شناسه خبر:59860
1401/6/17 10:46:50
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه:

زائران اربعین در مرز خسروی خدمات نوین ارتباطی دریافت می‌کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با تأکید بر بهبود خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع)، گفت: خدمات نوین ارتباطی به زائرین اربعین حسینی در مرز خسروی ارائه می‌شود.

 

«سیدابوالفضل محمدی» در نشست شورای هماهنگی ترافیک اربعین و بازدید از زیرساخت‌های ارتباطی مرز خسروی افزود: به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران و بهبود ارتباطات تلفن همراه، ستاد ارتباطات اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی ایجاد شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مرز رسمی و بین‌المللی خسروی، تلاش‌های بسیاری در حوزه ارتباطات جهت تأمین و تکمیل پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان انجام شده و امروز پوشش تلفن همراه از ابتدای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی برقرار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه FTTH در استان با اولویت داشتن مسئله ایام اربعین حسینی و پذیرا بودن زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) در این ایام با ارائه خدمات پایدار ارتباطی، لزوم آماده‌باش شبانه‌روزی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را یادآور شد.

محمدی با اشاره به هماهنگی بین واحدهای تابعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: هدف از تشکیل این شورا کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه استانی و ایجاد وحدت رویه در انجام بهینه مأموریت‌ها و تکالیف در این ایام است.

* خسروی نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی

قصر شیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصر شیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی- منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و درنهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصر شیرین تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و به‌دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان 14 واحد اقامتی شامل هتل و میهمان‌پذیر درجه یک تا درجه سه با 322 اتاق و یک‌هزار و50 تخت از اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی مردم قصر شیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

 

شناسه خبر 59860