شناسه خبر:60548
1401/7/6 09:18:55

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مدیریت جهاد کشاورزی پاوه گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و سرمازدگی بهاره، پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت این محصول در شهرستان 50 درصد کاهش داشته باشد.

شهرام رستمی اظهار کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و سرمازدگی بهاره، پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت این محصول در شهرستان 50 درصد کاهش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سطح باغات گردوی شهرستان پاوه یک‌هزار و 450 هکتار است، افزود: از این مقدار یک‌هزار و 370 هکتار بارور و 80 هکتار غیر بارور و نهال است.
معاون مدیریت جهاد کشاورزی پاوه با بیان اینکه برداشت در هر هکتار از باغات گردو دو تُن است، گفت: سطح برداشت گردو به‌صورت سالیانه در کل باغات گردوی شهرستان دو هزار و 700 تُن است.
وی ادامه داد: برداشت این محصول از شهریورماه تا مهرماه ادامه دارد که به روش‌های سنتی توسط افراد خبره و با استفاده از یک دار یا شن در زبان محلی برداشت می‌شود.
رستمی افزود: معمولاً درختان سطح شهرستان کهنسال هستند که لازم است عملیات باغبانی مناسبی با استفاده از پیوند و سرشاخه‌کاری روی این درختان انجام شود که در سال‌ جاری این عملیات روی 35 هکتار از باغات گردوی شهرستان انجام شده است.

شناسه خبر 60548