شناسه خبر:60979
1401/7/17 09:18:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد گفت: بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان اسدآبادی به‌دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی، از تحصیل بازمانده‌اند.

سجاد محمدی‌شمیم اظهار کرد: تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش شهرستان بر این است که بتواند شرایط تحصیل را برای این عزیزان فراهم کند.
وی درخصوص وضعیت تحصیل در مدارس اسدآباد گفت: متأسفانه به‌دلیل کمبود فضای آموزشی، اکثر مدارس شهر به‌صورت دوشیفت دایر است، اما خوشبختانه در سطح روستاها کمبود فضای آموزشی نداریم و دانش‌آموزان جامعه روستایی تنها در شیفت صبح، مشغول فعالیت آموزشی هستند.
محمدی‌شمیم ابراز کرد: امسال بعد از یک وقفه چندساله جشن ستارگان به‌منظور تجلیل از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها برگزار می‌شود.
محمدی‌شمیم گفت: خوشبخانه در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم مواجه نیستیم، چراکه از معلمینی که در شرف بازنشستگی بودند، تقاضا کردیم امسال نیز به‌منظور رفع این مهم آموزش‌وپرورش اسدآباد را یاری کنند.
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد اذعان کرد: در سال تحصیلی جدید دو هزار نفر کلاس‌اولی به سیستم آموزشی شهرستان اضافه شده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
محمدی‌شمیم خاطرنشان کرد: در سال تحصلی جدید 20 هزار دانش‌آموز در 210 مدرسه مشغول تحصیل هستند که یک‌هزار و 300 معلم کار آموزش آن‌ها را به عهده دارند.
وی در رابطه با طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: خوشبختانه مدارک 99 درصد فرهنگیان اسدآباد بارگذاری شده که درصورت اجرایی شدن این طرح، معلمان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
تحول در ورزش مدارس یکی دیگر از موضوعاتی بود که رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد به آن اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته درنظر داریم طی روزهای پنجشنبه و جمعه اماکن ورزشی متعلق به این اداره جهت استفاده رایگان در اختیار والدین و دانش‌آموزان ورزش‌دوست قرار بگیرد.
محمدی‌شمیم گفت: به‌منظور رشد علمی و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در مناطق محروم، 48 نفر از معلمان این شهرستان در قالب گروه جهادی شهدای فرهنگی مشغول فعالیت هستند که در نوع خود یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان همدان محسوب می‌شود.
وی درخصوص تحصیل دانش‌آموزان در دوران پساکرونا، ابراز کرد: جدا بودن دانش‌آموز از فضای درس و مدرسه باعث شده است که ضعف و تنبلی در تحصیل بیشتر آن‌ها مشهود شود؛ بنابراین آموزش‌وپرورش اسدآباد از همکاران فرهنگی خواسته است به‌منظور جبران اُفت تحصیلی طرح‌های خود را در این رابطه ارائه دهند.
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد در خاتمه اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری رتبه زیر 500 را کسب کنند، به رسم یادبود پاداش نقدی تا سقف یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 60979