شناسه خبر:61066
1401/7/19 08:47:28

سپهرغرب، گروه خبر: بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه در بخش استانی از روز 18 مهرماه به مدت سه روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه با نمایش 57 اثر برگزیده آغاز به کار کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمانشاه روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: برای شرکت در بخش استانی این جشنواره حدود 700 اثر در قالب‌های مختلف قصه، داستان آیینی و کهن و دیگر حوزه‌ها مانند پادکست و زبان اشاره برای ناشنواییان از سراسر استان کرمانشاه ارسال شده است.
«محمد خیاط‌زنجانی» افزود: از این تعداد در مرحله پایش و داوری اولیه 57 اثر برای مرحله استانی انتخاب شده که به مدت سه روز از امروز هیجدهم تا بیستم مهرماه صبح و ظهر برای بچه‌ها و دانش‌آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد و برگزیدگان جشنواره نیز به مسابقات قصه‌گویی کشوری راه خواهند یافت.
وی قصه‌گویی را یکی از فرهنگ‌های غنی، سنتی و لذت‌بخش کشور دانست و گفت: باید همه در راستای پایداری و ارتقای آن تلاش کنیم، زیرا یکی از روش‌های زیبای قرآنی است که خداوند تبارک و تعالی برای انتقال منظورش از قصه‌گویی در قرآن کریم استفاده کرده است.
خیاط‌زنجانی در ادامه با اشاره به تحولات روز فناوری، گفت: در بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی بخش‌های جدید مانند پادکست (صدا) برای ترویج قصه‌گویی در فضای مجازی و همچنین زبان اشاره جهت قصه‌گویی برای ناشنواییان به این دوره از جشنواره قصه‌گویی اضافه شده است.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان ابراز امیداروی کرد که دانش‌آموزان و کودکان از اجرای قصه‌ها و برنامه‌های متنوع این جشنواره لذت ببرند و بچه‌ها با تعریفی که از این برنامه‌ها برای خانواده و دوستانشان می‌کنند، سفیرانی باشند که بچه‌های بیشتری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سر بزنند.
در مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین جشنوراه بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه که مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه شهر کرمانشاه سخنران اصلی آن بودند، «علیرضا شهرستانی» به‌جای سخنرانی برای مدیران و مسئولان برای بچه‌ها شعر خواند و با اجرای حرکاتی بازی‌گونه، آن‌ها را سرگرم کرد.

شناسه خبر 61066