شناسه خبر:61503
1401/7/28 09:22:21
استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته پیشنهادات پژوهشی خود را ارائه کنند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه نتیجه پژوهش‌های دستگاه‌ها باید راهبردی بوده تا چراغ راه آینده مدیران باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته پیشنهادات پژوهشی خود را ارائه کنند.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: نتیجه پژوهش‌ها باید به‌عنوان راهکار به دستگاه متولی داده شود و خروجی آن کاربردی و راهبردی باشد.
وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش نباید تکراری و قبلاً انجام نشده باشد، افزود: همه تحقیق‌ها باید جدید و گره‌گشای امور دستگاه‌های اجرایی باشد.
استاندار ایلام تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان با رعایت اولویت‌بندی نقاط ضعف خود را احصا و مدیران باید پیشنهادات خود را حداقل ظرف یک هفته اعلام کنند.
بهرام‌نیا یادآور شد: باید تلاش کرد در سه چهار مورد خاص استان که نقش ویژه‌ای در توسعه استان دارند، طرح‌های پژوهشی انجام شود و نگاه طرح‌های پژوهشی نیز به جغرافیای استان و درون استانی‌ و کاربردی باشد.
وی تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی در راستای حل مسائل و مشکلات استان باشد تا بتواند زمینه رفع مسائل و مشکلات پیش روی مردم استان را فراهم کند و به‌صورت تخصصی ویژه استان ایلام باشد.
وی در خصوص رانش زمین در روستای تلخاب و قرار گرفتن در فصل سرد و بارش‌های پیش رو اظهار کرد: 48 واحد مسکونی در این روستا در محوطه پرخطر قرار دارند و قرار شد تا دو هفته آینده این تعداد خانوارها به مدت یکسال تا زمانی که خانه‌های این تعداد خانوار ساخته می‌شود به صورت موقت واحد مسکونی برای این خانوار‌ها در شهر بدره اجاره شود.
این مسئول با قدردانی از رئیس دادگستری استان، گفت: از زمان تصدی وی در این جایگاه تمامی تلاش خود را برای اجرای عدالت و پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات استان به‌کار گرفتند و در ارتباط با رفع مشکلات سرمایه‌گذاران استان همراهی خوبی داشتند.
بهرام‌نیا بیان کرد: افق پیش رو استان امیدوارکننده است در دولت سیزدهم به اقتصاد، اشتغال و تولید استان توجه شده و تعامل بسیار خوبی بین استانداری و دستگاه قضا در استان برقرار است.
همچنین در این نشست 12 طرح پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مورد تصویب قرار نگرفت و مقرر شد در کارگروه پژوهشی دوباره بررسی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام نیز افزود: تیم پژوهشی استان متشکل از استادان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه ایلام و دانشگاه آزاد هستند و در چندین نوبت طرح پژوهشی مورد پایش قرار می‌گیرد.
امین دوست‌محمدی افزود: 23 دستگاه اجرایی استانی باید طرح‌های پژوهشی داشته باشند و از نتایج پژوهش آنان برای دستگاه‌ها باید استفاده شود.
وی در خصوص شیوه ارزیابی ماهانه مدیران، گفت: دولت سیزدهم در یکی از مقاطع حساس قرار دارد برنامه که قبلاً از چشم‌انداز برنامه 20 ساله و پس از آن است.
این مسئول ادامه داد: در افق 1401 باید به سطحی از توسعه‌یافتگی، دموکراسی دینی، عدالت اجتماعی و امنیت اجتماعی برسیم و برای برنامه هفتم توسعه حدود سه سال دیگر وقت داریم.
دوست‌محمدی اضافه کرد: وضعیت نرخ اشتغال، تورم استان باید به‌طور مرتب بررسی شود در تورم نقطه‌ای، ماهانه و سالانه از رتبه نخست دور شدیم به‌طوریکه استان در تورم ماهانه رتبه 19 را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: به میزانی که سهم تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، سهم استان نیز در سایر شاخص‌های کشوری افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام تأکید کرد: زیرساخت‌های عمرانی باید تکمیل شوند و برای تکمیل این طرح ها، مدیران پیگیری جذب اعتبارات ملی باشند.

شناسه خبر 61503