شناسه خبر:62247
1401/8/16 23:49:12

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس وعده داده‌شده توسط اداره کل مسکن و شهرسازی تا پایان آبان‌ماه کارهای مربوط به طرح جامع شهر همدان را به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: در طرح جامع شهر همدان که در دولت قبل مصوب شده است، حدود 500 ایراد و اشکال وجود داشت که این طرح با کمک تیم‌های متخصص نیروهای مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی این تیم جامع، جلساتی با وزارت مسکن و شهرسازی برگزار شد که به‌دلیل اشکالاتی که در طرح وجود داشت، برای اصلاح بازگردانده شد و طرح جامع اولیه اجرا نشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه درحال حاضر اشکالات طرح جامع اول برطرف شده است، گفت: آن‌طور که اداره مسکن و شهرسازی ‌قول داده، قرار است تا پایان آبان‌ماه کار طرح جامع را تمام کنند.

فلاحی با تأکید بر اینکه نگاه ما تخصص‌گرایی و شایسته‌سالاری در ارائه طرح‌هایی مانند طرح جامع است که آینده شهر را تضمین می‌کند، عنوان کرد: کارهای سیاسی و شتاب‌زده و بدون کارشناسی به نقشه آینده شهر آسیب می‌زند و اموال بیت‌المال را ضایع می‌کند.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به اجرای طرح مسکن ملی در همدان اشاره کرد و گفت: همدان جزء استان‌های آخر در ساخت مسکن ملی بوده و به‌خاطر کمبود زمین، روند ساخت مسکن ملی دچار کُندی شده است.

فلاحی با تأکید بر اینکه باید کمک کنیم تا مسئله تأمین زمین مسکن ملی در شهر همدان حل شود، اظهار کرد: تعدادی مسکن محرومین از پروژه مسکن مهر معطل مانده در همدان و فامنین وجود دارد که پیگیر حل مشکلات آن‌ها با همکاری ستاد فرمان امام (ره)، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین هستیم.

شناسه خبر 62247