شناسه خبر:62321
1401/8/18 00:08:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در استان دو محور «خمین- محلات» و «خمین- نیم‌ور» مجهز به دوربین نظارت تصویری شدند.

محمد محسنی اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای خمین- نیم‌ور و خمین- محلات، مجموع سامانه‌های نظارت تصویری در سطح راه‌های استان مرکزی به 29 دستگاه افزایش یافت.

وی افزود: ایجاد ایمنی پایدار برای کاربران جاده‌ای و هوشمندسازی راه‌های استان در اولویت برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی قرار دارد و بی‌تردید هر اقدامی که در این راستا صورت پذیرد، موجبات افزایش ایمنی و کاهش حوادث در سطح راه‌ها را فراهم خواهد کرد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توانمندی شرکت­‌های بومی، در راستای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، نسبت به تجهیز محورهای خمین- نیم‌ور و خمین- محلات اقدام کرد تا گامی برای کنترل هوشمند تردد خودروهای عبوری و کاهش تصادفات جاده‌ای و پایش شرایط جوی به‌خصوص در فصل زمستان برداشته شود.

محسنی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تجهیز جاده‌های استان به دوربین‌های نظارت تصویری و نقش سامانه‌های هوشمند در تسهیل سفرها و کاهش سوانح جاده‌ای، عملیات پایش شرایط ترافیکی و جوی راه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی و برخط توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها صورت می‌پذیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

وی اضافه کرد: با نصب این دو سامانه نظارت تصویری که قابلیت رصد ترافیک و شرایط جوی را دارا هستند، مجموع دوربین‌های نظارت تصویری منصوب در راه‌های استان، به 29 دستگاه افزایش یافت که شامل سهم 2/3 درصدی از مجموع دوربین‌های نظارتی موجود در کل راه‌های کشور است و این درصورتی بوده که دو درصد از راه‌های کشور در استان مرکزی واقع شده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: علاوه‌بر 29 دستگاه سامانه نظارت تصویری، 72 دستگاه دوربین ثبت تخلف، 70 دستگاه ترددشمار برخط، 9 دستگاه تابلو پیام متغیر، یک دستگاه تابلو ترافیک‌نما و چهار دستگاه توزین درحال حرکت فعال هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش چشمگیر خودرو و افزایش میزان تردد در محورهای برون‌شهری، ضرورت سامان‌دهی سفرها و هوشمندسازی جاده‌ها و بهره‌مندی حداکثری از سامانه‌های نظارت ترافیکی و ارتقای آن‌ها، بیش از گذشته شده و در اولویت اقدامات سازمان متبوع قرار دارد و این اداره کل در راستای ارائه خدمات ارزنده به مردم استان، درحال نصب و راه‌اندازی 14 دوربین ثبت تخلف و دو دوربین نظارت تصویری جدید نیز هست که در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

 

شناسه خبر 62321