شناسه خبر:63833
1401/9/26 09:04:19
در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان مطرح شد:

با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌توان آمار مطالعه را بالا برد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه هر فردی که کتاب‌خوانی را انتخاب می‌کند در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد و مکان‌های نامناسب را انتخاب نمی‌کند، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که میزان مطالعه در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان درحال افزایش است و با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان منعقد شد.
این تفاهم‌نامه همکاری با حضور عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سردار مهدی فرجی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و شهادت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان منعقد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این آیین اظهار کرد: ما در حوزه کتاب‌خوانی هنوز به نقطه مورد نظر خود نرسیدیم و اگر این مهم محقق شود، بسیاری از مشکلات برطرف شده و شرایط بهتری خواهیم داشت.
سردار مهدی ظفری افزود: کتابخانه‌های عمومی استان همدان مجموعه‌ زنده‌ای است که در آن کارهای بزرگی انجام می‌شود. در کتابخانه‌های عمومی استان افراد پابه‌کاری فعالیت می‌کنند که دغدغه فرهنگ دارند؛ برای دانش‌آموزان و نوجوانان باید برنامه‌ریزی کرد تا بیشتر در کتابخانه‌های عمومی حضور داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این نشست اظهار کرد: ارتباط فرهنگی تنگاتنگی بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد. کتابخانه‌های عمومی ظرفیت فرهنگی بسیار عظیمی در سطح استان دارند و پس از آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین شبکه مویرگی فرهنگی استان و در مقیاس بزرگ‌تر در کشور به حساب می‌آیند و در شهر، روستا و حتی به عشایر خدمات ارائه می‌دهند.
عاطفه زارعی افزود: بیشترین برنامه‌های ممکن در کتابخانه‌های عمومی در راستای فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود. در هر کتابخانه فرهنگ و منش شهدا توسط کتابداران با تمام قوا در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی کتاب‌محور تشریح می‌شود. یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی پاسداشت ارزش‌های ملی، دینی، حماسی، علمی، اجتماعی و سیاسی است تا به‌خوبی برای مردم تبیین شود؛ درواقع کتابخانه‌های عمومی نقش ویژه‌ای برای خود در حوزه جهاد تبیین قائل هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در همه کشورها قهرمانان خود را که در راه دفاع از ارزش‌ها گام برداشتند و از جان خود گذشتند، گرامی می‌دارند و یاد آن‌ها را به‌منظور ترویج فرهنگ و ارزش‌های خود گرامی می‌دارند. در همین راستا قابل ذکر است ارزش‌هایی که ما به برکت انقلاب اسلامی به‌دست آوردیم، به‌راحتی محقق نشده و باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن‌ها به‌کار ببندیم.
وی با بیان اینکه هر فردی که کتاب‌خوانی را انتخاب می‌کند در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد و مکان‌های نامناسب را انتخاب نمی‌کند، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که میزان مطالعه در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان درحال افزایش است و با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد.

شناسه خبر 63833