شناسه خبر:63875
1401/9/27 10:52:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ گفت: 95 درصد املاک و مساکن روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت شهرستان سند مالکیت ثبتی دارند.

محمدکرم معصومی اظهار کرد: از تعداد کل 26 هزار و 784 فقره برگه آچاری که در شهر و روستا تهیه شده، تاکنون 20 هزار و 500 جلد سند صادر و تحویل روستاییان داده شده که این اسناد مربوط به دو شهر گل‌تپه و شیرین‌سو و روستاهای کبودراهنگ بوده است.
وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز برعهده بنیاد مسکن است، تصریح کرد: شهر کبودراهنگ و 9 روستای این شهرستان اوقافی هستند که درصورت رفع و حل مشکل اوقافی شهر کبودراهنگ و روستاهای اورقین، نوآباد، شاوه، اوزون دره، مسجدین، علیصدر، احمدآباد و حاتم‌آباد، آمادگی داریم برای این روستاها نیز سند مالکیت صادر کنیم.
مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ ادامه داد: حفظ و ماندگاری جمعیت در روستاها، ایجاد انگیزه برای روستاییان در فعالیت‌های مربوط به توسعه روستا، استفاده از سند مالکیت برای تضامین بانکی و دریافت تسهیلات، پایان دادن به برخی اختلافات ملکی و غیره، از مزایای این طرح است.
معصومی در ادامه کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان را 24 هزار و 709 واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد مسکونی روستایی شهرستان تاکنون 10 هزار و 175 واحد مقاوم‌سازی شده و 14 هزار و 534 واحد غیر مقاوم هستند و نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
وی با اشاره به شاخص پایین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی شهرستان کبودراهنگ، افزود: سهمیه امسال استان همدان در زمینه احداث واحد مسکونی روستایی 11 هزار فقره بوده که از این میزان سهمیه دو هزار و 100 فقره سهمیه تخصیصی به شهرستان کبودراهنگ بوده است.
معصومی سقف وام و تسهیلات مسکن روستایی را 200 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله دانست و یادآور شد: درحال حاضر 50 درصد سهمیه چهار بانک عامل سپه، ملی، کشاورزی و تجارت برای پرداخت این تسهیلات اعلام شده که درحال معرفی متقاضیان به این بانک‌های عامل هستیم.

شناسه خبر 63875