شناسه خبر:63882
1401/9/27 11:00:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: بیمارستان جدیدالاحداث سردار سلیمانی تویسرکان برای تجهیز، رفع مشکلات اجرایی و کمبود فضای فیزیکی نیازمند کمک مسئولین و خیرین است.

محمد ربیع‌یگانه بیان کرد: خدمات سلامت نه به‌صورت یکسان، بلکه به‌صورت مناسب باید در اختیار مردم قرار گیرد و خدمات در مناطق کم‌برخوردار می‌بایست بیشتر باشد.
وی افزود: سلامت در کشور ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بسیار پیشرو است.
ربیع‌یگانه در ادامه از چالش‌های بیمارستان جدیدالاحداث این شهرستان نام برد و متذکر شد: کمبود تجهیزات، مشکلات اجرایی و کمبود فضای فیزیکی ازجمله چالش‌های موجود در این شهرستان است و طبق برآورد اولیه مبلغی بالغ‌بر 380 میلیارد تومان برای تجهیز این امکانات نیاز داریم که کمک‌های خاص مسئولین و خیرین را می‌طلبد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان تشریح کرد: نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان سردار سلیمانی یک چالش جدی برای بیمارانی است که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و مجبور خواهند بود برای انجام سی‌تی‌اسکن یک یا چند بار بین دو بیمارستان سردار و ولیعصر رفت‌وآمد کنند و این جابه‌جایی‌ها برای بیماران هزینه، هدررفت وقت و نارضایتی بیمار و همراه او را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه از یکی دیگر از نیازهای شهرستان که دستگاه MRI است نام برد و افزود: دستگاه MRI و سی‌تی‌اسکن به 250 متر فضا نیاز دارد؛ اگر دستگاه خریداری شود، فضاسازی نیز انجام خواهد شد.
ربیع‌یگانه یادآور شد: از دیگر اولویت‌ها در بیمارستان سردار دستگاه ماموگرافی، سنگ‌شکن، لاپاراسکوپی، آندوسکوپی، دیالیز و سونوگرافی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در پایان با بیان اینکه به جهت وجود باغات گردو و درختان بزرگ در شهرستان در زمان برداشت محصول مشکلات زیادی به‌خاطر سقوط از درخت برای باغداران پیش می‌آید، خاطرنشان کرد: در بیمارستان تویسرکان نیازمند ست جراحی با هزینه یک میلیارد تومان هستیم تا با کمک جراح مغز و اعصاب جراحی بیماران در مواقع فوری در این شهرستان انجام شود و بیماران به خارج از شهرستان اعزام نشوند تا خدایی‌ناکرده باعث تلف شدن وقت و مرگ بیمار شود.

شناسه خبر 63882