شناسه خبر:63890
1401/9/27 11:11:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: اکنون هفت هزار واحد مسکن ملی برای متقاضیان در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است که بیش از سه هزار و 500 واحد آن در سنندج قرار دارد.

جهانگیر الیاسی روز شنبه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بنا داریم علاوه بر این هفت هزار واحد در حال ساخت در آینده نزدیک عملیات اجرایی حدود 12 هزار واحد دیگر را نیز آغاز کنیم.
وی افزود: در مجموع سهمیه استان کردستان در طرح مسکن ملی، 87 هزار و 239 واحد است که بخشی از آن ساختمان‌های استیجاری، قسمتی مسکن روستایی، بافت فرسوده و بخشی نیز به صورت خود مالکی است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: واحدهای در تعهد استان پس از کسر موارد ذکر شده، 37 هزار و 500 واحد است که در راستای بهره‌مندی از این واحدها حدود 152 هزار نفر در 6 مرحله ثبت‌نام کرده‌اند.
الیاسی اظهار کرد: به‌منظور تکمیل مدارک و ارائه مستندات در دو مرحله برای ثبت نام‌کنندگان پیامک ارسال شده و از مجموع کسانی که تاکنون مدارک خود را تکمیل کرده‌اند حدود 51 هزار و 500 نفر تأیید نهایی شده‌اند.
وی تأکید کرد: اگر کسانی که دو مرحله پیامک برایشان ارسال شده است اما در موعد مقرر مراجعه نکرده‌اند از سامانه حذف می‌شوند و درخواست آنان به منزله انصراف تلقی می‌گردد، بنابراین از همه متقاضیان درخواست می‌شود در سریعترین زمان ممکن نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.
  تأمین زمین برای همه متقاضیان
وی در ادامه با عذرخواهی از متقاضیان بابت تأخیر ناخواسته در اختصاص زمین، گفت: علت این امر وضعیت ویژه استان با توجه به توپوگرافی خشن و همچنین مرغوبیت زمین‌های کشاورزی، عدم موافقت با تخصیص این زمین‌ها برای نهضت ملی مسکن و وسواس خاص در تأمین زمین مناسب و نزدیک به شهرها بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تملک زمین و در اختیار گرفتن زمین‌های مازاد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: برای همه متقاضیان، زمین تأمین خواهد شد، ضمن اینکه هم‌اکنون زمین مناسب برای تمام کسانی که واریز وجه داشتند تهیه شده و به‌زودی اختصاص داده می‌شود.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

شناسه خبر 63890