شناسه خبر:64485
1401/10/12 09:23:10

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار فامنین گفت: 686 میلیارد تومان در سفر استانی هیئت دولت به همدان برای این شهرستان مصوب شد که بخش عمده‌ای از این میزان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی شاخص و نیمه‌تمام هزینه خواهد شد.

صمد جلیلوند روز یکشنبه با اشاره به اینکه در این سفر علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان فامنین حضور یافت، اظهار کرد: مبلغ 400 میلیارد تومان از این اعتبارات با پیگیری‌های استاندار همدان برای انتقال پساب به منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین اختصاص یافت.
وی ادامه داد: 50 میلیارد تومان نیز برای پروژه ساختمان فرمانداری و مجتمع فرهنگی هنری فامنین مصوب شد.
فرماندار فامنین گفت: 6 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مدارس تخریبی و نیمه‌تمام، یک میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس و هنرستان‌ها، 10 میلیارد تومان به توسعه و تجهیز مدارس، دو میلیارد تومان برای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مبلغ دو میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درنظر گرفته شد.
جلیلوند ادامه داد: اختصاص اعتبار برای تأمین گاز و اجرای خط انتقال (400 پوند بر اینچ مربع) به منطقه ویژه اقتصادی، اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان برای تکمیل سالن باستانی فامنین، تخصیص مبلغ 12 میلیارد تومان برای تکمیل سالن‌های ورزشی سرپوشیده شهرستان، احداث ایستگاه راه‌آهن فامنین به مبلغ 50 میلیارد تومان و اختصاص مبلغ 90 میلیارد تومان برای ساخت محور سه‌راهی اصله– کاج از ره‌آوردهای این سفر برای شهرستان فامنین بود.
خط انتقال 400 پوند بر اینچ مربع عبارت است از خطوط لوله اصلی گاز با فشار بیشتر از 27 بار (400 پوند بر اینچ مربع) که گاز مورد نیاز مصرف‌کنندگان را از منابع اصلی گاز منتقل می‌کند.
وی تصریح کرد: همچنین در این سفر احداث شهرک نیروگاه خورشیدی، گرانی نهاده‌های دامی، محل دفن زباله شهر، آسفالت معابر شهری و روستایی، مجوز احداث مجتمع صنفی، مشکل ناحیه صنعتی، تسهیلات برای واحدهای تولیدی، لایروبی قنوات، تخصیص پساب به منطقه ویژه جهان‌آباد، مشکل آب‌رسانی روستایی، مشکلات مربوط به شهرداری و دهیاری‌ها توسط شهروندان شهرستان مطرح شد و نماینده ویژه ریاست محترم جمهوری درخصوص هریک از تقاضاها که به‌صورت مکتوب ارائه شد، دستور پیگیری و اقدام را برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط صادر کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان فامنین اظهار کرد: همچنین بحث مسکن مهر و رمپ ورود و خروج آزادراه کربلا، تعریض جاده جهان‌آباد به سمت همه‌کسی، تکمیل حوزه علمیه برادران، ساختمان جدید فرمانداری و ساختمان مجتمع فرهنگی هنری نیز در این سفر مطرح شد و به‌صورت ویژه توسط وزیر نیرو پیگیری و طی تماس‌های تلفنی با مسئولان ذی‌ربط دستور اقدام لازم درخصوص این موارد صادر شد تا اعتبارات لازم برای آن‌ها نیز منظور شود.

شناسه خبر 64485