شناسه خبر:64867
1401/10/20 11:25:58

سپهرغرب، گروه خبر: رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت‌های تابعه وزارت نفت در ایلام با موفقیت به پایان رسید.

رزمایش شرکت‌های تابعه وزارت نفت در ایلام با موفقیت انجام شد که در حاشیه این رزمایش معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: برگزاری این رزمایش در زمینه‌های مختلف رضایت بخش بوده و انتظار می‌رود که پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استان، برای حوادث واقعی همچون این رزمایش آمادگی کامل داشته باشند.

عبدالرحمن کشوری افزود: دشمن به‌دنبال خلق حادثه است و در این راستا هدف دارد که از خلق حادثه سرمایه گذاری و بهره‌برداری کند.

وی بیان کرد:‌ همه تلاش دشمن برای براندازی و آسیب رساندن به نظام است که با همراهی مردم این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

معاون انرژی‌ سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: همه تلاش خود را برای ارتقا زیرساخت‌های حوزه پدافند برای مقابله با تهدیدات به کار خواهیم گرفت.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه برگزاری این مانور گفت: پالایشگاه گاز از لحاظ مدیریت و فراهم کردن امکانات و تجهیزات، یکی از شرکت‌های پیش رو در بین شرکت‌های نفتی استان بوده و‌ در برگزاری این مانور نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده که قابل تقدیر و قدردانی است.

سید جلال نور موسوی با اشاره به این که همکاری، ارتباط و کمک شرکت‌های تابعه وزارت نفت در این استان در حد مطلوب قرار دارد افزود: مهار بحران‌ها، استفاده بهینه از همه امکانات سطح منطقه است و اگر هم‌افزایی وجود نداشته باشد، مهار آن بحران از لحاظ زمان و هزینه بسیار فراتر است که این همکاری و ارتباط در بین شرکت‌های تابعه وزارت نفت در ایلام به خوبی دیده می‌شود.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: برگزاری این مانور انتظارات مجموعه شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت را فراهم کرده است.

استاندار ایلام با اعلام رضایت از برگزاری این رزمایش بیان کرد: دشمن در زمینه ایجاد اخلال در نظام بسیار هزینه کرده است و باید ما نیز ضریب امنیت خود را بیش از گذشته ارتقا دهیم و در مقابله با تهدیدات دشمن مقابله کنیم.

حسن بهرام‌نیا ضمن قدردانی از شرکت‌های چهارگانه نفت افزود: این رزمایش میزان آمادگی دستگاه‌ها را مشخص کرده و نقاط قوت و ضعف آنان نیز شناسایی می‌شود.

وی بیان کرد: روز به روز شاهد نوآوری و پیشرفت در تمامی حوزه‌ها هستیم و استمرار این روند با روحیه جهادی میسر می‌شود و زیرساخت‌های حوزه پدافند غیر عامل در مقایسه با گذشته در تمامی حوزه‌ها افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز استان ایلام بیان کرد: پالایشگاه‌های گازی، خطوط انتقال گاز، تأسیسات نفتی و پتروشیمی به دلیل داشتن شرایط عملیاتی و تجهیزات ویژه و ماهیت عملکردی استراتژیک همواره آبستن حوادث متعدد فنی و عملیاتی از قبیل خطای انسانی، خوردگی تجهیزات و دیگر حوادث محتمل است که برگزاری این گونه رزمایش‌ها می‌تواند در بروز حوادث احتمالی جلوگیری و آمادگی شرکت‌ها را چند برابر کند.

نوریان افزود: برگزاری این رزمایش رضایت رضایت نسبی هیئت اعزامی از وزارت نفت و ستاد شرکت اصلی زیر مجموعه نفت و سازمان پدافند غیر عامل کشور را جلب کرده.

وی بیان کرد: انجام این رزمایش در چنین سطحی موجب می‌شود که تمامی شرکت‌های زیر مجموعه صنعت نفت در وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

شناسه خبر 64867